Justering av fjädring??

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
:confused: Hur justerar man framfjärdringen rätt? Den har blivit mjukare tycker jag och när jag provade en annan 954a var den mycket styvare... vad gör man för att styva upp fjädringen en aning?

Kenya skrev:
2572609 :confused: Hur justerar man framfjärdringen rätt? Den har blivit mjukare tycker jag och när jag provade en annan 954a var den mycket styvare... vad gör man för att styva upp fjädringen en aning?

Byt olja i gaffeln och justera oljennivån till rätt höjd. Blir troligtvis bra då.

Kenya skrev:
2572609 :confused: Hur justerar man framfjärdringen rätt? Den har blivit mjukare tycker jag och när jag provade en annan 954a var den mycket styvare... vad gör man för att styva upp fjädringen en aning?

Hej du.
Är inte den gaffeln fullt justerbar????
Och när du säjer att nån annan CBR "var mycket styvare",,menar du då i själva fjädringen eller kompressionen eller i dämpningen???
Att "bara" byta ut oljan till ny olja KAN hjälpa en del men det kan ju vara så att hans gaffel var annorlunda inställt,,
Kolla på CycleWorld, de brukar lägga in inställningerna som blev som bäst när de har testat höjerna, brukar att bli bra med deras inställningar,,
Hälsar Frostie.

Fullt justerart? Är det när man kan justera lågfartsdämpningen på dom där rattarna som finns?

Högfartsdämpningen brukar man väl få gå in i schimsstacken för att justera. Det är väl inte så många som gör det på en sporthoj.

Oljan ska bytas för att man ska vara säker på vilken viskositet man har i gaffeln.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg