Triggerhappy
Måste man tvätta den?
Jag köpte en R1-00 i höstas och efter första provturen nu i våras så tyckte jag den gick lite klent.
Fick för mig att kolla Exup vajrarna och bingo...de var väldans slappa.
Så fram med verkstadshandboken och justera.
Japanerna var väl inte direkt övertydliga med hur detta skulle gå till.
Men jag tror att jag fick till det men skulle vilja ha bekräftelse:
På med tändningen men motorn avstängd. Justera vajrarna till styrklacken på ventilen är i linje med 4mm hålet på ventilkroppen och sen spänna vajrarna jämn hårt till de är stumma, backa sen ett halvt varv på båda justerskruvarna.
Fick justera om några gånger då exupen drogs i botten och felmeddelande (7000rpm) kom upp.
Sekvensen verkar vara.
Tändning på men motor av: Exupen helt stängd.
Motorn på tomgång: Exupen halvöppen.
Vid ca 5000 varv å uppåt så öppnar den ännu mer.
Nu verkar den lira mycket bättre + att felmeddelandet är borta.
Tror jag skall smörja dessa vajrar ordenterligt också när andan faller på !
Vart detta rätt ???
Fick för mig att kolla Exup vajrarna och bingo...de var väldans slappa.
Så fram med verkstadshandboken och justera.
Japanerna var väl inte direkt övertydliga med hur detta skulle gå till.
Men jag tror att jag fick till det men skulle vilja ha bekräftelse:
På med tändningen men motorn avstängd. Justera vajrarna till styrklacken på ventilen är i linje med 4mm hålet på ventilkroppen och sen spänna vajrarna jämn hårt till de är stumma, backa sen ett halvt varv på båda justerskruvarna.
Fick justera om några gånger då exupen drogs i botten och felmeddelande (7000rpm) kom upp.
Sekvensen verkar vara.
Tändning på men motor av: Exupen helt stängd.
Motorn på tomgång: Exupen halvöppen.
Vid ca 5000 varv å uppåt så öppnar den ännu mer.
Nu verkar den lira mycket bättre + att felmeddelandet är borta.
Tror jag skall smörja dessa vajrar ordenterligt också när andan faller på !
Vart detta rätt ???
Last edited: