Fredsfursten
Medlem
Jag har en riktig blåbärsfråga...
Hur gör man när man justerar bränslemängden på en gsxr1100 -90?
Hojen bluddrar när man kör normalt och efter nya filter, stift, olja/filter, rengjord bränslekran blev det snarare sämre. Kan också bero på att det var varmare denna gången jag testade!? Den går bra på tomgång och den går bra när den får jobba lite hårdare, dvs vid höga farter och vid acceleration. Med den kunskapen jag har gissade jag på att den gick antingen för snålt eller för fett och efter att ha läst ett par inlägg på forumet av Anders Brink så tror jag den får för fet blandning (eftersom den går bättre vid gaspådrag). Stiften var så gamla så jag vet inte om man kan dra någon slutsats av deras utseende, men de var ganska sotiga och ett var lite sönderbränt.
Om ni har andra idéer om vad det kan vara så är det välkommet.
Jag behöver veta (ganska utförligt...) hur man justerar blandningen och hur mycket man ska justera till att börja med.
Hur gör man när man justerar bränslemängden på en gsxr1100 -90? Hojen bluddrar när man kör normalt och efter nya filter, stift, olja/filter, rengjord bränslekran blev det snarare sämre. Kan också bero på att det var varmare denna gången jag testade!? Den går bra på tomgång och den går bra när den får jobba lite hårdare, dvs vid höga farter och vid acceleration. Med den kunskapen jag har gissade jag på att den gick antingen för snålt eller för fett och efter att ha läst ett par inlägg på forumet av Anders Brink så tror jag den får för fet blandning (eftersom den går bättre vid gaspådrag). Stiften var så gamla så jag vet inte om man kan dra någon slutsats av deras utseende, men de var ganska sotiga och ett var lite sönderbränt.
Om ni har andra idéer om vad det kan vara så är det välkommet.
Jag behöver veta (ganska utförligt...) hur man justerar blandningen och hur mycket man ska justera till att börja med.
Men ok - det verkar i så fall vara så att jag behöver en tunnare blandning på både låg- och mellanregister. Men jag orkar inte ha isär för mycket utan att bättre veta vad jag sedan ska göra.