Justera kamkedjespännare.

var inne på en verkstad och frågade angående rasslet han sa att om det låter på tomgången så är det akut och behövs bytas/spänna fjädern.. men att det inte var lika allvarligt om det lät när man gasa.. ska in under veckan så han kan lyssna på den och försöka bedömma vad det kan vara.. kommer med update så fort det är gjort så kan du se om du kanske har samma fel.
 
var inne på en verkstad och frågade angående rasslet han sa att om det låter på tomgången så är det akut och behövs bytas/spänna fjädern.. men att det inte var lika allvarligt om det lät när man gasa.. ska in under veckan så han kan lyssna på den och försöka bedömma vad det kan vara.. kommer med update så fort det är gjort så kan du se om du kanske har samma fel.

Hur gick det? Kom ni fram till nåt?

Jag var inne och snackade med mecken på Alviks MC förra torsdagen, och han hade ett par tips på vad jag kunde testa.
Ett av tipsen var att den övre kamkedjeguiden rutinmässigt byts ut, speciellt vid byte av kamkedjespännare, till en nyare modell då den äldre modellen tillät att kamkedjan slog mer upp och ner. Det kunde med andra ord vara den delen som var boven i dramat.

Efter att ha meckat loss kamkedjeguiden igår, så åkte jag till Alviks med den direkt efter jobbet idag. Mycket riktigt så hade den aldrig blivit utbytt till den nyare modellen, så jag shoppade på mig en sån för 530 pluringar.

Tog en bild med de båda kamkedjeguiderna sida vid sida, den övre på bilden är den nya.

Ska mecka dit och testa i helgen hade jag tänkt. Tur att det bara är dunderfint väder, så man inte alls blir sugen att åka utan hellre meckar. :tungan
 

Bifogat

  • IMG_0862.JPG
    IMG_0862.JPG
    120.4 KB · Visningar: 152
Problemet består. Får se vad Alviks vill ha för att ge en diagnos, för nu börjar jag tröttna på att mecka själv med min begränsade kunskap i ämnet.

Snart 10 år sedan. Står med samma bekymmer (S-rad 1998)och behöver läsa på lite.
Undrar hur det gick. Vad var felet och hur åtgärdades det.
Mvh Toyman hösten 2018 nu!

GMK856 00.jpg
 
Snart 10 år sedan. Står med samma bekymmer (S-rad 1998)och behöver läsa på lite.
Undrar hur det gick. Vad var felet och hur åtgärdades det.
Mvh Toyman hösten 2018 nu!

View attachment 446293

Tja, vad ska man säga. Efter mycket om och men så tömde jag oljan och givetvis var det ett gyllen skimmer i det som kom ut. Vev/ramlagerhaveri konstaterat, om än ej fullt haveri, och beslut att sälja hojen togs då jag inte hade resurser att fixa den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top