sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Bakstötdämparen på min KLR är inställd på den lägsta/mjukaste preloadinställningen så jag tänkte skruva upp den en smula. Jag upptäcker dock att jag saknar det speciella verktyg som behövs, ingen fara tänkte jag, kanske funkar verktyget till S3:an lika bra. Till min besvikelse saknade jag den också, vafan?
Brukar man inte få med en sån där specialnyckel för att justera bakdämparen? Har jag tappat båda två, eller har jag aldrig haft några?
Tips båda hur jag gör utan detta specialverktyg mottages tacksamt, jag gjorde lite lama försök med en stor jävla mejsel och lite annat, men det funkade inte. Vart köper jag ett sånt där verktyg, tror ni MC-butikerna har sådana på lager eller är det beställningsvara?
PS. I handboken står det kort och gott "lämna in hojen till en aukt. Kawasakiverkstad för att justera bakdämparen", mmmjoo, tjena
. I min Clymer-servicemanual så är det en annan typ av dämpare som verkar justeras med en mutter (manualen är för den amerikanska versionen av KLR som är lite annorlunda). DS.
Brukar man inte få med en sån där specialnyckel för att justera bakdämparen? Har jag tappat båda två, eller har jag aldrig haft några?
Tips båda hur jag gör utan detta specialverktyg mottages tacksamt, jag gjorde lite lama försök med en stor jävla mejsel och lite annat, men det funkade inte. Vart köper jag ett sånt där verktyg, tror ni MC-butikerna har sådana på lager eller är det beställningsvara?
PS. I handboken står det kort och gott "lämna in hojen till en aukt. Kawasakiverkstad för att justera bakdämparen", mmmjoo, tjena
Last edited: