Justera Arai Chaser?

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Hej.

har skaffat mig en Arai Chaser. Hjälmen sitter stenhårt, dock sitter kindkuddarna überstenhårt. Jag ser ut som en sån där kinesisk hund med alltför mycket skinn......

Har kollat runt bland MC-affärer i väst-sverige, verkar inte vara någon som har dessa kindkuddar hemma. Så till min fråga: mina befintliga kindkuddar är 30 mm, vågar man ta ett rakblad och kapa 5 mm (till att börja med)? :va Antagligen blir det lite tyg över, men det borde gå att sträcka på baksidan.

Tips på välsorterad Arai-handlare i väst mottages tacksamt.

...jag skulle inte modda kuddarna, hjälmen sätter sig mer än man tror. :)

/J - med just chaser

Min var väldans tight till en början men den trycktes ihop rätt mycket och ganska fort. Vänta nån vecka med att skära..

Edit: Också Chaser.

OK, jag har mailat till Lilleman. Efter att ha läst era svar testar jag ett tag till.

Tack för svaren!

Jag kan instämma i den övriga kören om att Chasern sätter sig ganska mycket.

Min satt bra men var benhård i början till den grad att jag inte fick plats med en balaklava på rakat huvud. Nu funkar det med balaklava på väldigt hårigt huvud utan att hjälmen klämmer blodet ur skallen.

För övrigt en klockren hjälm som du bara kommer gilla mer och mer ju längre du har den:tummenupp

Använd hjälmskrället istället! Det tar ett par timmars körning men sen sitter den som en smäck och om den inte spänner över pannan eller tinningarna (tydande på att det hårda materialet är mindre än ditt huvud) så är den av helt perfekt storlek. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park