Just got a life (aka got a bike)

Ring isplanet och kolla med dom! De kikar runt på alla bolag och ger dig det billigaste allternativet just för dig ;) Jag jobbar inte där men använde mig utav deras tjänsterr när de gällde bil och mc :)

https://www.insplanet.com/

ni har förstått det hela helt fel. vagnskadegarantin har du hos bilsportmc när du köper en ny Kawa. du kan ha din halvförsäkring hos vilket annat bolag som helst och vagnskadegarantin skall fortfarande gälla hos bilsportmc.

du har alltså två stycken försäkringar på din hoj och beroende på vilket skademoment så "belastas" respektive bolag.

Mig veterligen gäller det endast hos Bilsport? :confused:

Va? Menar du att det bara om du tecknar försäkring med Bilsport som Kawasaki erbjuder den garantin?
Nu måste jag ringa till en säljare för det låter som du inte förstår hur jag menar.

ni har förstått det hela helt fel. vagnskadegarantin har du hos bilsportmc när du köper en ny Kawa. du kan ha din halvförsäkring hos vilket annat bolag som helst och vagnskadegarantin skall fortfarande gälla hos bilsportmc.

du har alltså två stycken försäkringar på din hoj och beroende på vilket skademoment så "belastas" respektive bolag.

Hahaha, helt fantastiskt.
Jag är om möjligt ännu mer förbryllad över försäkringscirkusen.
Oavsett vad nämnde LF inget om detta vid tecknandet; innebär det att jag borde ha ringt upp Bilsport och fixat den delen för att sedan teckna endast halvförsäkring hos LF? :huvet

Jotack, jag förstår helt utmärkt men är inte så säker på att den nyblivna hojägaren förstår.
Jag frågade vad trafik+stöld kostar nu och vad en helförsäkring kostar på henne när vagnskadan går ut nästa år.

Oavsett vad nämnde LF inget om detta vid tecknandet; innebär det att jag borde ha ringt upp Bilsport och fixat den delen för att sedan teckna endast halvförsäkring hos LF? :huvet
:brynad

Last edited:
Grattis till kortet och en (vad man har förstått av recensioner) ruskigt skoj hoj! :D Vi ses på vägarna!

/D

köpte du din hoj hos en handlare så skall allt redan vara fixat och klart, papper och info skall vara skickat till dig.

ring upp bilsport och fråga varför du inte fått någon bekräftelse på vagnskadegarantin, när du fått detta ringer du LF och säger att du "köpt" fel försäkring och vill att dom skall ändra detta.

Jotack, jag förstår helt utmärkt men är inte så säker på att den nyblivna hojägaren förstår.

då missuppfattade jag dig :krama

Last edited:
köpte du din hoj hos en handlare så skall allt redan vara fixat och klart, papper och info skall vara skickat till dig.

ring upp bilsport och fråga varför du inte fått någon bekräftelse på vagnskadegarantin, när du fått detta ringer du LF och säger att du "köpt" fel försäkring och vill att dom skall ändra detta.

då missuppfattade jag dig :krama

Strålande, tack för den informativa hjälpen, Jippo! :Bugar

Och grabbar; det värmer mitt hjärta att se er skapa vänskap över min försäkringsmässiga dumhet.. :krama

Kolla först med handlaren där du köpte hojen om det ingick vagnskadeförsäkring för det ingår inte på alla Kawa modeller!!

Kolla först med handlaren där du köpte hojen om det ingick vagnskadeförsäkring för det ingår inte på alla Kawa modeller!!

Så sant, så sant... Märkte att ninja 250r tillhör INTE de utvalda modellerna när jag började kika närmare på saken bara över nätet så jag blir kvar med min tjejiga :tuttar helförsäkring hos Länsförsäkringar. :yoparty

Så sant, så sant... Märkte att ninja 250r tillhör INTE de utvalda modellerna när jag började kika närmare på saken bara över nätet så jag blir kvar med min tjejiga :tuttar helförsäkring hos Länsförsäkringar. :yoparty

Misstänkte det:) Kawa undantar sporthojarna. Hård pressade marginaler på dessa hojar troligen.
Lycka till och kör försiktigt:krama

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...