Juniorträningar LMS 2010

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
I morn är det dags för årets första juniorträning på Sviestad. Fokus kommer denna gång bara ligga på att "värma upp" inför säsongen. Vi kör två grupper oavsett hur många som dyker upp, en för nybörjarna och en för er som kört minst en säsong redan.

Framöver så kommer vi köra startträning och bjuda in instruktörer för att ge er juniorer så bra träning som möjligt. Finns intresse så komemr vi även försöka bjuda in någon föreläsare som pratar lite innan träningen. (Förslag på namn?)

I år försöker vi lägga fokus på att ge kvalitativ träning för er juniorer, vi kommer alltså inte bedriva prova-på verksamhet under träningarna. Utan träning idividuellt och med instuktörer.

Väl mött
Alexsandra Ringkvist
Ungdomsansvarig
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag är på plats och fixar inför kvällens träning, hoppas det dyker upp många körsugna juniorer! :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Hoppas ni hade det kul idag :) Jobbade tyvärr men kommer vara med framöver och hjälpa till när jag hinner.
 

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250


Om jag inte är både blind, dum och lite seg så väldigt uselt med info gentemot inlägget du skrev.

På länken står det att aprilia 125 eller kawasaki 250 är de ända tillåtna hojarna.

Sedan skickar du länkar på honda 100?

:va

:va

:va



Finns det någon ansvarig eller som känner sig som talesman för LMS som kan reda ut röran?
 

klippans

Problemfixare
Gick med
22 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
Honda 125 Räser
Om jag inte är både blind, dum och lite seg så väldigt uselt med info gentemot inlägget du skrev.

På länken står det att aprilia 125 eller kawasaki 250 är de ända tillåtna hojarna.

Sedan skickar du länkar på honda 100?

:va

:va

:va



Finns det någon ansvarig eller som känner sig som talesman för LMS som kan reda ut röran?



Vaknat på fel sida?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Finns det någon ansvarig eller som känner sig som talesman för LMS som kan reda ut röran?

hade för mig att om honda 100 klarar ljudkraven så ska de få köra på juniorträningarna

Sen frågade du om vilka åldrar man får köra, det står ju där på informationssidorna, fast du kanske blandar brännvin och lingondricka ikväll? :D och det beror ju på om du vill köra honda 100, eller juniorklassen? sen om du får träna på LMS eller inte med honda 100 eller inte är ju en HELT annan sak.


Alx kommer kanske med mer info om honda 100 och LMS Juniorträningar

röra? det är väl ingen röra :) Ring och fråga Alx, det är hon som är ansvarig för juniorträningarna.

Kontaktinfo står på hemsidan, eller .. är det som vanligt? det går bra att skriva en massa gojja o va irriterad på ett forum, men att ta upp telefonen och faktiskt PRATA med någon är skitsvårt? ... då måste man ju göra nåt själv, istället för att nån annan gör det åt dig... eller hur det nu var igen?
 
Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
hade för mig att om honda 100 klarar ljudkraven så ska de få köra på juniorträningarna

Sen frågade du om vilka åldrar man får köra, det står ju där på informationssidorna, fast du kanske blandar brännvin och lingondricka ikväll? :D och det beror ju på om du vill köra honda 100, eller juniorklassen? sen om du får träna på LMS eller inte med honda 100 eller inte är ju en HELT annan sak.


Alx kommer kanske med mer info om honda 100 och LMS Juniorträningar

röra? det är väl ingen röra :) Ring och fråga Alx, det är hon som är ansvarig för juniorträningarna.

Kontaktinfo står på hemsidan, eller .. är det som vanligt? det går bra att skriva en massa gojja o va irriterad på ett forum, men att ta upp telefonen och faktiskt PRATA med någon är skitsvårt? ... då måste man ju göra nåt själv, istället för att nån annan gör det åt dig... eller hur det nu var igen?

Om tex honda 100 är tillåtna fast de inte står på sidan, är fler 'småhjulingar' tillåtna?

Jag skulle ju misstänka att om man gör ett inlägg att man har juniorverksamhet att det är för att få dit fler juniorer? Eller tänker jag fel?
Men det verkar nästan som det inte önskas folk dit, jag hade tänkt att tipsa andra då jag inte ser mig som en junior. Men det är ingen ide att tipsa om hojar och ålder är fel.

Ett enkelt inlägg som svar (med svar på frågorna och inte bara vad man tror) eller tydligare hemsida gör att frågor inte behöver ställas.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ett enkelt inlägg som svar (med svar på frågorna och inte bara vad man tror) eller tydligare hemsida gör att frågor inte behöver ställas.


Ganska enkelt dårå, regler för LMS Junior träningar som de är just nu står på LMSroadracing hemsida, pungt slutt. Mycket tydligare kan det inte bli

om de sen ändras av ena eller andra anledningen kommer det också stå där.

EDIT: varför jag förut la till om Honda 100 var för information om när man som tidigast kan börja köra som junior (din fråga om ålder), om LMS kommer tillåta dessa hojar på junioträningar är i skrivande stund under utredning.
Annars är det nog SVEMO regler för Juniorklassen som gäller (din fråga om ÅLDER)
Jag har för mig att Honda 100 Cup har "egna" träningar på gokartbanor osånt, men det är taget fritt ur minnet så jag kan verkligen ha fel :död
 
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Om tex honda 100 är tillåtna fast de inte står på sidan, är fler 'småhjulingar' tillåtna?

Jag skulle ju misstänka att om man gör ett inlägg att man har juniorverksamhet att det är för att få dit fler juniorer? Eller tänker jag fel?
Men det verkar nästan som det inte önskas folk dit, jag hade tänkt att tipsa andra då jag inte ser mig som en junior. Men det är ingen ide att tipsa om hojar och ålder är fel.

Ett enkelt inlägg som svar (med svar på frågorna och inte bara vad man tror) eller tydligare hemsida gör att frågor inte behöver ställas.

Eftersom man måste ha licens för att köra våra träningar så vet nog de berörda om de får köra eller inte. Tipsa gärna de juniorer du vet så vet nog de om de får köra eller inte.

Det är svårt med åldersgräns eftersom SVEMO har givit dispans både uppåt och neråt i ålder för vissa förare i klassen. Men så länge de kör en hoj som klassar in i klassen junior och även får tävla/träna i klassen så är de välkomna.

Om Honda 100 kommer få köra vet vi inte idag, finns intresset från förarna i klassens sida? Annars lägger vi inte ner tid på att kolla om de får köra.

Nästa licenskurs på LMS för juniorer och alla andra som vill ta licens blir 21 maj anmäl er till LMS kansli.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Riktig kanonträning idag för juniorerna! De fick köra så mycket de bara orkade, de somnar nog ovaggade inatt.

Tipsa gärna alla ni känner med Aprilia 125 elle Kawa 250 om våra träningar, för det är verkligen ett skitbra tillfälle för dom att träna med få andra på banan.

Klubben har även två egna hojar för prova-på verksamhet. Tag kontakt med mig om ni vet någon som vill komma och provköra en träning.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Nästa träning för juniorerna är 7/6. Vi kommer då köra med instruktörer och de som vill kommer bli filmade på banan för att sedan få tips och råd av våra instruktörer. Ta nu chansen att få dig själv på film så du vet vad du behöver jobba med!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top