Pips
Guest
Jag är i slutet av min utbildning på KTH och har börjat kika lite på de jobberbjudanden som finns ute på marknaden. Två återkommande termer verkar vara junior- och seniorkonsult. Vad innebär dessa? Kikar man på "kraven" verkar det inte vara några större problem för mig att arbeta som junior? Visserligen får jag enbart en Bachelor i Real Estate and Finance.
" * Du är utbildad civilingenjör eller civilekonom
* Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
* Du är en van användare av Office-paketet
* Du är noggrann, analytisk, stresstålig, har ”öga för detaljer” och tycket om att arbeta med siffror
* Vara en ”problemlösare”
* Förmågan att periodvis arbeta i ett högt tempo och hålla deadlines är ett måste"
Någon här som rekryterar? Hur ser det ut om ens arbetslivserfarenhet är:
2004-2008 Företag A
2008- Företag B (samma ägare som Företag A). Branchen är försäljning i butik.
Jag ämnar att söka jobb, främst i fastighets sektorn. Målet är att hamna på transaktioner för kommerciella fastigheter.
Hur börjar man på det personliga brevet? Som jag misstänker för de flesta nyexaminerade så har jag kunslaper i teorin men saknar troligen den praktiska erfarenheten. Hur ska jag övertyga företaget att jag är värd att satsa på? kan det vara en fördel där att jag varit trogen min förra arbetsgivare i 7-år?
Mvh
" * Du är utbildad civilingenjör eller civilekonom
* Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
* Du är en van användare av Office-paketet
* Du är noggrann, analytisk, stresstålig, har ”öga för detaljer” och tycket om att arbeta med siffror
* Vara en ”problemlösare”
* Förmågan att periodvis arbeta i ett högt tempo och hålla deadlines är ett måste"
Någon här som rekryterar? Hur ser det ut om ens arbetslivserfarenhet är:
2004-2008 Företag A
2008- Företag B (samma ägare som Företag A). Branchen är försäljning i butik.
Jag ämnar att söka jobb, främst i fastighets sektorn. Målet är att hamna på transaktioner för kommerciella fastigheter.

Hur börjar man på det personliga brevet? Som jag misstänker för de flesta nyexaminerade så har jag kunslaper i teorin men saknar troligen den praktiska erfarenheten. Hur ska jag övertyga företaget att jag är värd att satsa på? kan det vara en fördel där att jag varit trogen min förra arbetsgivare i 7-år?
Mvh