Juni 2014. Österike-Schweiz..

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Jag tror inte alls vi är särskilt olika, vi har tillbett Alperna i andra trådar du och jag. Och självklart tycker jag att alpvägar är mer intressanta än Autobahn, dock behöver det ena inte utesluta det andra.


För att utnyttja "nattstoppet" på bästa sätt ser det ut så här för mig:
Alt. 1:
Till Hamburg och tåget har jag nästan 90 mil och minst en färja. Det tycker iaf jag är lite mastigt på till största delen Svenska och Danska vägar. Skulle jag bli tvungen att ta tåget så måste jag alltså övernatta nånstans på vägen, och sen vänta till kvällen nästa dag då lastning sker. Dagen efter är jag nånstans i München och måste köra i någon timme (väl?) för att komma till Österrike.
Drygt 2 dygn till Österrike.

Alt. 2:
I min geografibok har jag 55-60 mil till nattfärjan i Trelleborg. Då båten inte går förrän kl 23 är det bara att rulla på och lägga sig och sova. Nästa dag kliver jag på Autobahn och landar i Österrike nångång på em.
Cirka 25-28 timmar till Österrike.

För mig är alltså alternativ 1. som du ser, inget att fundera på ens.

I östra kanten av Tyskland existerar inte trafikkaoset som på västra sidan, därför funkar Autobahn som det är tänkt; räsersnabbt.
Och ang. lastbilarna har jag lagt upp det så här: Sluta jobba fredag, glida ner genom Sverige på lördagen. Sova på färjan under natten och gasa genom Tyskland på deras söndag med lastbilsförbud, för att landa i Österrikre när helgturisterna försvunnit från hotellen. Så funkar det för mig, inte illa väl?! :)


Ekonomin överlåter jag åt andra att fördjupa sig i.


Hahaha,,Laidback ligger i min linje,,,,konstigt att vi kör så jäkla lika, till större del gillar jag dagsetapper på runda 65-75 mil eller längre....YipYip och VS verkar ju köra samma race,,,har ju själv fått ett udda epitet uppkallat efter mig Attack-Touring hahahaha,,,jaja jag kör hoj när jag kör hoj och tittar inte på allt runtomkring hellre fokus 100% på körningen så slipper jag sitta i sidan på en traktor eller Polsk tradare,,,stannar heller för att insupa ordentligt både människor att träffa och platser att se.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top