Julstöket döda micron

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Å den fan var inte helt billig heller, går den att laga någonstans eller är det bara att bita i det sura och köpa en ny? Den går i 5 sec sen verkar någon ajtomajt-säkring slå ifrån, troligtvis när den ska börja "micra".Google ger mig mest tips om olika maträtter jag kunde ha lagat :huvet

björn
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag lagade min Micro som hade pajat, den fungerade i ytterligare 15 sekunder innan det slog ut lågot och svart kväljande rök ur den...

Det var IOFS en skitbillig micro, förmodligen den billigaste på marknaden för 20 år sedan.

Jävla skitprodukter dom sålde på den tiden!
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ring lokala vitvarutomten?

Billigt = Laga
Dyrt = Köp nytt


Något jag inte förstår är varför det ska vara så jävla dyrt med en micro som bara har två vred?
Det tog oss en månad att hitta en vettigt stor micro med vred istället för massa siffror och rymd-menyer. Dyr var den också.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Jag vågar nog säga att det inte är någon idé att lämna in den på lagning då kostnaden lär hamnar i nivå med en ny.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Last edited:

Merovingian

Guest
När är micron oumbärlig?

Jag har aldrig haft en sedan jag flyttade ut från morsan. Inte en enda gång har jag känt behov av en heller.
Det är en ärlig fråga. När måste man tvunget använda en micro? :va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
När är micron oumbärlig?

Jag har aldrig haft en sedan jag flyttade ut från morsan. Inte en enda gång har jag känt behov av en heller.
Det är en ärlig fråga. När måste man tvunget använda en micro? :va

I stort sett varje dag när man har en. Tina frysta saker när man ska laga mat, så att tjejen kan äta sina äckliga micropopcorn *hon skulle aldrig få göra popcorn på spisen*, och många fler exempel säkerligen.
Numera kokar jag till och med riset i micron efter att tjejen köpte en jävligt smart uppfinning. Så nu slipper jag använda riskokaren och riset blir alltid perfekt och det luktar inte lika illa som det annars gör.

När behöver man INTE en micro är istället frågan.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
I stort sett varje dag när man har en. Tina frysta saker när man ska laga mat, så att tjejen kan äta sina äckliga micropopcorn *hon skulle aldrig få göra popcorn på spisen*, och många fler exempel säkerligen.
Numera kokar jag till och med riset i micron efter att tjejen köpte en jävligt smart uppfinning. Så nu slipper jag använda riskokaren och riset blir alltid perfekt och det luktar inte lika illa som det annars gör.

När behöver man INTE en micro är istället frågan.

*viskar* Hört talas om S P I S

Riskokare:va.... Allvarligt koka ris...hur svårt kan det va :rolleyes:
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
*viskar* Hört talas om S P I S

Riskokare:va.... Allvarligt koka ris...hur svårt kan det va :rolleyes:

Klart som fan jag har spis men ris kokar man i en riskokare eller i micron :tummenupp
Jag gjorde ju en tråd för många år sen om just eldrivna hushållsartiklar då jag tyckte att jag har på tok för många sådana som kanske är överflödiga men just riskokaren är grym tycker jag, det blir perfekt varje gång och man råkar inte bränna fast det som man kan göra på spisen.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Micro är helt jävla onödigt, men som med allt annat som vi har idag så har vi skapat oss ett behov.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Klart som fan jag har spis men ris kokar man i en riskokare eller i micron :tummenupp
Jag gjorde ju en tråd för många år sen om just eldrivna hushållsartiklar då jag tyckte att jag har på tok för många sådana som kanske är överflödiga men just riskokaren är grym tycker jag, det blir perfekt varje gång och man råkar inte bränna fast det som man kan göra på spisen.

Kan man misslyckas med att koka ris alltså.

Mänskligheten slutar aldrig förvåna mig! :tuttar

/ Jens
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kan man misslyckas med att koka ris alltså.

Mänskligheten slutar aldrig förvåna mig! :tuttar

/ Jens

Klart som fan man kan, det beror ju på vad för ris man kokar också. Basmati är enklare än Jasmin till exempel då vattnet sugs upp på olika vis.
Då jag nästan jämnt kokar klibbigt jäkla Jasmin-ris så är riskokaren perfekt, men ännu bättre blir det att göra det i micron.
Var inte så jävla negativ hela tiden, speciellt inte mot mig :mad:
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Klart som fan man kan, det beror ju på vad för ris man kokar också. Basmati är enklare än Jasmin till exempel då vattnet sugs upp på olika vis.
Då jag nästan jämnt kokar klibbigt jäkla Jasmin-ris så är riskokaren perfekt, men ännu bättre blir det att göra det i micron.
Var inte så jävla negativ hela tiden, speciellt inte mot mig :mad:

Haha, du har varit neggo mot mig i flera år, så nu kommer hämnden :krama

Med låg effekt på plattan och lock på kan väl inget ris i världen brännas?

Puss :tungan

/ Jens
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Get a room..

Ris o potatis är två saker jag aldrig kunnat koka.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Haha, du har varit neggo mot mig i flera år, så nu kommer hämnden :krama

Med låg effekt på plattan och lock på kan väl inget ris i världen brännas?

Puss :tungan

/ Jens

Njae, man kan ju tycka så :D Det måste ju finnas en anledning till varför varenda liten jävla kines-japan-thai-mfl äger MINST en riskokare :gnissla
Jag var faktiskt in i en renodlad riskokar-affär när jag var i thailand senast, jag var bra sugen på att köpa en som var dekorerad med dödskallar :yoparty
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Njae, man kan ju tycka så :D Det måste ju finnas en anledning till varför varenda liten jävla kines-japan-thai-mfl äger MINST en riskokare :gnissla
Jag var faktiskt in i en renodlad riskokar-affär när jag var i thailand senast, jag var bra sugen på att köpa en som var dekorerad med dödskallar :yoparty

Kan de ha att göra med att de faktiskt äter ris varje dag o det därmed är smidigare snarare än att det är svårt att göra ris på spisen?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Get a room..

Ris o potatis är två saker jag aldrig kunnat koka.

Potatis är fan sjukt svårt ibland :gråta Jag hatar att koka icke-fast potatis om man ska äta den som vanligt sen, den måste nästan vara hård i mitten för att bli bra. Även här kör man på låg effekt men nog fan så ska skiten ändå spricka :mad:

Kan de ha att göra med att de faktiskt äter ris varje dag o det därmed är smidigare snarare än att det är svårt att göra ris på spisen?

O nej.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Potatis är fan sjukt svårt ibland :gråta Jag hatar att koka icke-fast potatis om man ska äta den som vanligt sen, den måste nästan vara hård i mitten för att bli bra. Även här kör man på låg effekt men nog fan så ska skiten ändå spricka :mad:



O nej.

Den är väl nästan sådan att den ska spricka och mjöla sig. Passar fint till potätemos.

Det är lite mormorsvarning på vanlig kokt potatis, är det inte det? Svårt som fan att få bra är det iallafall.

/ Jens
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top