Julmust 2011

Jag har hört så mycket om Zeunerts men blev lite besviken när jag väl fick tag på det. Lite lite kolsyra och lite väl söt. Jag hade väntat mig en mycket mer svårdrucken vuxendricka. Men den är ganska klen. Sjukt god men inte så udda som jag hoppats på.

Vi som valt bort alkohol har ju inte så mycket att nörda i, så jag tänkte bli en must nörd. Vilka mircobryggerier gör vuxen svårdrucken must?

Ska förövrigt köpa en back zuenerts och lagra själv.

Några fler som borde vara med?!

Spendrups Nygårda ska handlas..

Vi köpte snorbillig julmust på ÖB för nåt år sen, typ 5 kr flaskan, 1,5 liter. Den var riktigt god så finns den bör den absolut vara med. Grön etikett var det minns jag men minns inte riktigt vad den hette.

När det gäller julmust så är det ju som redan nämnts i tråden Nygårda Ekfatslagrade Julmust som är numero uno.:tummenupp

Hörde på radion att coca-cola ska börja göra julmust.
Jag hittar ingenting om det och det var på Rockklassiker.. Så ta det med en näve salt! :)
Kanske kan bli nått?

//Jeppe

Jag hittar ingenting om det och det var på Rockklassiker.. Så ta det med en näve salt! :)
Kanske kan bli nått?

//Jeppe

i o m att jag jobbar på carlsberg får jag vara lite partisk och säga att våran julmust dvs apotekarnes tillhör de bättre.

däremot skulle det vara intressant att smaka på den där zeunertsmusten men jag har inte lyckats hitta den någonstans.

annars, gör som jag, varje vinter plockar jag med mig minst 6 backar 33cl julmust på flaska hem från jobbet och låter den lagras i minst ett år, tycker musten blir mkt mkt fylligare i smaken.

obs: det går inte att lagra must på petflaska!

Last edited:
i o m att jag jobbar på carlsberg får jag vara lite partisk och säga att våran julmust dvs apotekarnes tillhör de bättre.

däremot skulle det vara intressant att smaka på den där zeunertsmusten men jag har inte lyckats hitta den någonstans.

annars, gör som jag, varje vinter plockar jag med mig minst 6 backar 33cl julmust på flaska hem från jobbet och låter den lagras i minst ett år, tycker musten blir mkt mkt fylligare i smaken.

obs: det går inte att lagra must på petflaska!

Ummm jag jobbar inte på Carlsberg. Och det jag jobbar med vill jag fan inte ha med mig hem.

Kanske kan bli nått?

//Jeppe

Om jag inte minns alldeles fel så köpte Coca Cola Company upp en liten tillverkare för några år sen och började sälja julmust?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025