Julklappstråden 2011

Håller med... köper bara till barn och till vuxna som har dåligt med pengar och då köper jag något de verkligen önskar sig och behöver, de brukar då fråga vad de ska köpa mig och jag brukar säga att jag inget behöver och vill de ändå ge mig något brukar jag säga att jag verkligen behöver en barnvakt vid något tillfälle eller kanske en övernattningsplats (syrran bor i annan stad så.. perfekt). Jag blir jättelycklig av att ha någonstans och sova och få hjälp med lite barnpassning så jag kan gå på krogen då och då - det kostar i princip ju ingenting för den som ger och så kan jag köpa något åt personen som de själva inte har råd med.

När jag var i relation med en man gav vi ibland varandra en bunt "pass" kort. Dessa kunde utnyttjas vid tillfällen när man inte ville något tex byta däck på bilen, laga mat, ta hand om disken, åka och shoppa till ett köpcenter... Frågade man tex "ska vi åka till Ikea och handla de där grejorna" så kunde han helt enkelt dra ett av sina passkort och så fick jag åka själv utan att bli sur eller argumentera. Det var reglerna. Perfekt!!! Synd bara att korten inte räcker hela året ;) Det gäller att spara sina kort till rätt tillfälle.

Som singel köper jag alltid något fint till mig själv. I år önskar jag mig verktyg till hojen och sexiga underkläder (allt ska användas samtidigt... eller inte ;)) nåja, jag är ÖVERTYGAD om att jag får vad jag vill i alla fall - i rätt storlek också... spärrskaft med 36 mm hylsa tex :D :D :D

I min familj köper vi julklapparna efter jul. :D
Billigare och mindre trängsel. Det är den bästa julklappen man kan få. Sedan har vi iofs i princip optimerat bort julklappandet med, och bara åker och äter god mat hos mina föräldrar allihopa. Under några dagar.

Nu har iofs lillebror skaffat sig en unge, så jag ska köpa något typiskt pojkigt till henne. Alla andra köper såntdär rabiat flickigt. Som när hon fyllde år i sommar så fick hon ett verktygsbälte av mig. Av alla andra dockor, barnvagnar, docksängar och sånt. Hammaren i bältet blev nästan genast använd som vapen. :D

I min familj köper vi julklapparna efter jul. :D
Billigare och mindre trängsel. :D

Tråkigt att ge bort presentkort eller pengar om man nu vill ge mest valuta för pengarna. Jag har av erfarenhet lärt mig vad som hamnar på rea och undviker att köpa sådant i julklapp. Skulle t ex aldrig gå och köpa en Prada tröja på fullpris inför julen om jag kände på mig att den kommer att reas ut för 70%. Den typen av butiker visar dålig respekt för sina kunder.

Inga julklappar, inga julkort, inget fars-/morsdag-dravel.
Så outsägligt skönt att slippa.
Men för de som har ungar kan jag förstå att det är en annan sak.

Kommer ge systern som är 16 någon slags julklapp, förmodligen ett objektiv.

Sen blir det inget mer, förutom god mat och kanske en stänkare med far, bror och hans tjej. That´s it. :)

Mig själv kommer jag nog ge något onödigt dyrt till bilen. :gnissla

Tråkigt att ge bort presentkort eller pengar om man nu vill ge mest valuta för pengarna. Jag har av erfarenhet lärt mig vad som hamnar på rea och undviker att köpa sådant i julklapp. Skulle t ex aldrig gå och köpa en Prada tröja på fullpris inför julen om jag kände på mig att den kommer att reas ut för 70%. Den typen av butiker visar dålig respekt för sina kunder.

Jag tror du missförstod mig. Vi köper julklapparna efter jul. ;) Eller ja, nuförtiden gör vi inte ens det. Förutom till barnen i släkten då.

[/QUOTE]Nu har iofs lillebror skaffat sig en unge, så jag ska köpa något typiskt pojkigt till henne. Alla andra köper såntdär rabiat flickigt. Som när hon fyllde år i sommar så fick hon ett verktygsbälte av mig. Av alla andra dockor, barnvagnar, docksängar och sånt. Hammaren i bältet blev nästan genast använd som vapen. :D[/QUOTE]

helt rätt;) syrran har fått en liten tös i år, och hon ska minsan inte ha något rosa eller glitter av mig, sååå... denna finns de stor risk att den hamnar under granen, (vem skulle inte vilja ha en sådan bil liksom? börjas i tid oja!)

http://shop.bmwgroup.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/ML-MLDE-Site/en_EU/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=TYegMkqlM.oAAAEz2tJedvfW&CatalogCategoryID=p42gMkx_AHYAAAEwPxd5ztFM&SelectedProductUUID=oFqgMkqlEcYAAAEzhHtedvfW[

Last edited:
helt rätt;) syrran har fått en liten tös i år, och hon ska minsan inte ha något rosa eller glitter av mig, sååå... denna finns de stor risk att den hamnar under granen, (vem skulle inte vilja ha en sådan bil liksom? börjas i tid oja!)

http://shop.bmwgroup.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/ML-MLDE-Site/en_EU/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=TYegMkqlM.oAAAEz2tJedvfW&CatalogCategoryID=p42gMkx_AHYAAAEwPxd5ztFM&SelectedProductUUID=oFqgMkqlEcYAAAEzhHtedvfW[
http://www.etrendstore.se/elmotorcykel-repsol-p-1901.aspx

Sån funderar jag på i år. :D

Last edited:
Personligen så tycker jag nästan att det har blivit tråkigt och lite ledsamt att köpa julklappar till "dagens ungar" då de allt för ofta bara slänger det ifrån sig, gallskriker om det inte är precis det som de har föreställt sig etc samt att de under året titt som tätt för presenter (hur många gånger har man inte hört "jag vill inte äta här för här får man ingen present).

Nu har jag ingen stor släkt så det är inte så många att köpa till men till ungarna så har det blivit så att vi hellre ger pengar pga detta (så får de köpa det de vill) och det brukar uppskatts. Julen hos oss är alltid stillsam och lugn med många skratt (oftast utan TV), det är faktiskt det jag/vi ser mest fram emot vid jul :)

Efter att ha gjort mig av mig åtskilliga hörlurar genom åren, både privat och arbetsmässigt så önskar jag mig ett par riktigt jäkla bra hörlurar av :tomte
Har spanat in Bose quiet comfort 15. (ngn som har erfarenhet av dem får gärna komma med synpunkter :))

Köp! Har haft mina ett år eller så, använt de på en massa flygningar och det stänger ute det allra mesta av bakgrundsljudet så man sover gott, sköna är de också, enda lilla nackdelen är väl att det blir lite varmt men det är svårt att komma ifrån om det ska vara helt tätt.

Hittills har jag köpt:
Två Hello Kitty Kickboards
En klättersele
En nackstöds-DVD
En Green Bay Packers Jersey
Ett par goda cigarrer
funderade på en kaffemaskin men den blev genomskådad

Önskar mig:
Knox Handroid
GoPro Hero2
Verktygsskåp
Bazzaz QS-TC box till gixxern

Bara billiga grejor :rolleyes: :D

Last edited:
Önska dig däck Norman. Perfekt julklapp. Man har nytta av dem och det är inget krafs man måste ha framme trots att man ogillar det.

I år behöver jag bara köpa en sak till jobbets julfest. 40 kronor ska det kosta. Får bli ett paket kaffet eller ett paket billiga cigg.

Jag önskar mig inget, men kommer väl få något av tjejen ändå antar jag. Föräldrarna brukar sätta in en slant på kontot. Enda jag egentligen behöver som jag nästan aldrig köper till mig själv är kläder, så fruktansvärt trist att lägga pengar på.

Mina päron skall få en digitalkamera tänkte jag. Dem har ingen så det är på tiden!
Svärisarna en stor högtalare med iphonedocka samt vanlig 3,5mm anslutning. Perfekt att köra spotify eller mp3or via mobilen ute på altanen för dem i sommar.

Tjejen vet jag inte riktigt vad jag ska ge, och även om jag visste det så finns alltid risken att hon läser här :gnissla (finns väl en överhängande risk att hon får en Samsung Galaxy S2 iofs, men det vet hon ju om redan)

Bryr mig inte så oerhört om presenter och krafs numera. Det trevliga är att sitta ner med dem närmaste och äta lite gott.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025