Julklappar made in Sweden

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tanken var att årets julklappar skulle vara lite mindre made in china by kids och mer made in sweden. Det är inte ofta man får göra både Anders borg och miljömupparna tillfredsställda samtidigt som man handlar....

Men vad skall jag önska mig och vad skall jag ge bort? Produkter som fortfarande är made in sweden är ju snart lika sällsynta som snöfria jular i norrland...

Önskelista:
1. Gjutjärnsgryta Skeppshult
skeppshult0310s.gif

ICA egna gjutjärnsprodukter är också made in sweden och är misstänkt lika. Hur många producenter av gjutjärnsgrytor finns där i Sverige?

2.???????

Det är mina två systrar samt pappa som skall få julklappar.Moderns klapp är redan handlad. Sen måste jag hitta på något att önska mig också...

Är inte Highland svenskt?

Problemet löst.

Gjutjärnsgtytor är jättebra, jag tror inte att skeppshult tillverkar omärkta grytor åt någon annan, men det är ju gjutjärn, hur fel kan det bli i tillverkningen?

Blir dom riktigt dåliga och otäta kan fabriken sälja dom som transkåpa till HD fabriken....

Det är mina två systrar samt pappa som skall få julklappar.Moderns klapp är redan handlad. Sen måste jag hitta på något att önska mig också...

generellt skulle jag kolla in svenskt hantverk, finns en hel del och du vet ju vad respektive är intresserad av.

kläder såsom filipa k, acne etc etc lär antagligen tillverkas i turkiet odyl och funkar således inte.

kvar finns svenskt sprit. men det kanske bara är farsan din som blir glad då...

kom att tänka på: kan du inte ge bort ett 'föremål' så att säga, finns det åtminstone svenska upplevelser - ett presentkort inom äventyr/resa här i sverige. tror starstriker sysslar med sånt...

Klättermusen funktionskläder eller liknande görs väl lokalt, prislappen antyder det IAF.

Är inte Highland svenskt?

Problemet löst.

Gjutjärnsgtytor är jättebra, jag tror inte att skeppshult tillverkar omärkta grytor åt någon annan, men det är ju gjutjärn, hur fel kan det bli i tillverkningen?

Blir dom riktigt dåliga och otäta kan fabriken sälja dom som transkåpa till HD fabriken....

Highland heter numera US Highland och har produktion nånstans i Oklahoma.

Till TS så tror jag liksom Bettskena på svenska hantverk. Eller en Skeppshult cykel? De tillverkas väl också i Sverige?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!