Julklapp med dollarras

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Vart kan man handla elektronik m.m. billigt och bra, på nätet, ifall man inte orkar vänta på långsamma detaljhandlare.

På bara en vecka har dollarn blivit 11 öre billigare och på tisdagen kostade den 6:89 kronor, den lägsta dollarkursen på 20 månader. Även euron har blivit billigare.
– Visst är det nog så att en del handlar på en amerikansk sajt i stället för en svensk sajt eftersom dollarn har blivit så mycket billigare, säger Jonas Arnberg.
– Amazon blir ju relativt billigare än Adlibris. Andelen som handlar där kommer nog att stiga.

De som handlar på utländska sajter köper oftast böcker och skivor. Det är varor som man inte behöver känna på och som är enklare att skicka.
– På kort sikt är det ju så att detaljhandeln inte sänker priserna. Så då får man söka sig den prissänkningen själv genom e-handeln eller ta sig utomlands, säger Jonas Arnberg.

Även David Larsson, analytiker på företaget IT-Research, tror att den starka kronan på kort sikt kommer att locka svenskar att handla på utländska sajter.
– Men svenska e-handelssajter kommer att sänka priserna ganska snabbt, framför allt på elektronik som prissätts i dollar, säger han.

http://metro.se/se/article/tt/2006/11/28/nathandel/index.xml

Dollar

Tjena, jag går själv i tankarna på att köpa dollar redan nu inför en resa jag ska göra i april 2007. Har oxå hållt lite koll på kursen men har svårt att bestämma mig för att köpa eller avvakta. Tror jag kommer handla innan veckan är slut och chansar på att dollarn har nått sin bottennotering för den här gången. Vad tror du om det??

Enligt vad jag hörde igår så va de bäst att sälja aktierna nu istället för i mitten av december om man skulle ha pengarna till att julshopa, hade man längre tid på sig skulle man dock hålla i dem..

Det borde väl betyda att dollarn förväntas sjunka ytterligare innan jul?...

AndreasNo skrev:
2633836 Enligt vad jag hörde igår så va de bäst att sälja aktierna nu istället för i mitten av december om man skulle ha pengarna till att julshopa, hade man längre tid på sig skulle man dock hålla i dem..

Det borde väl betyda att dollarn förväntas sjunka ytterligare innan jul?...
Dollarn kommer sjunka dom närmaste 2 årena tror dom.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg