juletider

julen... kass eller bra

• Antal röstningar
    0

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
sååå.. som aktiv anijulkämpe så vill jag veta om jag är ensam på SH om min antijulkänsla...

Du är inte ensam.

Edit: Du glömde att göra det till en flervalspoll. :mattias

Last edited:
Solid snake skrev:
Du är inte ensam.

fan va gött.. skönt att du tycker jag är bäst :D

jag anser att om man vill ha nått kan man likagärna köpa de själv.. å slippa få nått man nästan ville ha å tvingas se tacksam ut...

nån som vill köpa en bättre begagnad naturell julgran årsmodell 2004?? lite fattigt med barr bara

MAT ! Älskar julmaten!! Tyvärr så skall man gå ned lite i vikt till våren så det blir till att snåla på det i år!! :(

Julen är mysig, inte så ofta man träffas hela familjen, samt att man är ledig från jobbet, god mat osv.

Ni som inte gillar julen, vad är det specifikt ni inte gillar? Jäffla grinchar :mad:

FUBAR skrev:
Julen är mysig, inte så ofta man träffas hela familjen, samt att man är ledig från jobbet, god mat osv.

Ni som inte gillar julen, vad är det specifikt ni inte gillar? Jäffla grinchar :mad:

OM man inte har små barn,så tycker jag:

Maten är och ledigheten är ok ,julklappar är jobbigt,man slösar en massa tid på saker som bara är luft och handelspropaganda.
Folk blir stressade och panka när dom skall försöka dämpa sin ångest eller sitt dåliga samvete.

Om man umgås med sina släktingar normalt (om det går) till vardags så fyller julen knappt något behov alls.

Mat äter man varje dag
Presenter kan man köpa när som helst
Släktingar kan man besöka när man vill/kan

Jag hatar julhelvettet och har bett att fa jobba alla dagarna. Sen drar jag t frankrike o aker haschplanka over nyar :tummenupp FUCK JULEN.

Långa farbron skrev:
OM man inte har små barn,så tycker jag:

Maten är och ledigheten är ok ,julklappar är jobbigt,man slösar en massa tid på saker som bara är
Folk blir stressade och panka när dom skall försöka dämpa sin ångest eller sitt dåliga samvete.

Om man umgås med sina släktingar normalt (om det går) till vardags så fyller julen knappt något behov alls.

Mat äter man varje dag
Presenter kan man köpa när som helst
Släktingar kan man besöka när man vill/kan

Jag ser inte julklappar som luft och handelspropaganda, det är kul att ge bort/få presenter.

Julmat äter man inte varje dag.

Du har stavat McDonald`s fel i din avatartext.

FUBAR skrev:
Jag ser inte julklappar som luft och handelspropaganda, det är kul att ge bort/få presenter.

Julmat äter man inte varje dag.

Du har stavat McDonald`s fel i din avatartext.

I vilket fall.

Köper du bara presenter till jul eller gör du det vid andra tillfällen också (födelsedagar undanräknade) ?

Vad tror du det är som driver julhandlen,allas vilja att ge eller handlens vilja att tjäna pengar ?

kul å ge bort presenter.. jomenvisst tjenare..
ge saker till folk som uppskattar dem.. mm.. heres a newsflash.. de gillar dem bara om de e dyrare än va de gav dig.. HAHA... !
å jag använder hellre mina surt förvärvade stålares på nått till migsjälv, så jag får exakt de jag behöver.. (därför jag bara önskar mig strumpor å kalsonger, för där kan de nästan omöjligt gå fel)
sen e all denna hysterin om att köpa julklappar bara ett påhitt såatt de ska gå runt för handlarna, (vilket iofs e bra för handeln, men ändå) fatta va mkt stress ångest osv de orsakar..

men maten är iofs god.. men jag som även e aktiv motståndare till att fira födelsedagar (varför firar man det förresten? "grattis ditt nöt, du har lyckats överleva ett år till!") tycker att presenter e kaaaasss.... lika värt som att ge ogräs till kvinnor, som ändå vissnar efter nåra dagar.. då e de bättre å ge den uppskattningen under täcket.. men näää.... kvinnor e materialistiska :hihi

ajja.. såäre..

heimdal skrev:
sååå.. som aktiv anijulkämpe så vill jag veta om jag är ensam på SH om min antijulkänsla...

Det är bara för att du inte har varit snäll o får därför inga juklappar :fatta!

O ja som tänkte sponsra dig med en hoj...räcker med en :krama istället...för du vill ju inte ha ngn julklapp/födelsedagspresenter. :pannkyss

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Det är bara för att du inte har varit snäll o får därför inga juklappar :fatta!

O ja som tänkte sponsra dig med en hoj...räcker med en :krama istället...för du vill ju inte ha ngn julklapp/födelsedagspresenter. :pannkyss

ger du mig en hoj.. så ska ja "få upp dig" i brygga samtidigt som du vrålar av njutning.. men inte fan får du nån annan present iaf :rofl

Jag är ingen fanatiker. Vill man inte ha gran, stödja kommersen, eller äta köttbullar o skinka så behöver man ju inte.

Men finns det barn med i bilden så finns det kanske en större mening med att ha lite myspys...

Men sillen o nubben, cigarren o whirren, o promenaden efter allt ätande när snön ligger på taken...är ganska så nice juh...

Äh, Heimdal...du dricker för lite sprit, bara!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg