Julbocken i Jävle

Är den DOLD? Du menar dold som i osynlig?!?!?!?!1111?

precis haha!
konstigt jag formulerade det där.

de har döljt kameror på olika platser runt bocken som startar och börjar filma när nåt rör sig i närheten av bocken. hur jag vet det är för jag var en av de som placerade ut dessa kameror.

För några år sen så skulle kommunen själva elda upp den efter jul&nyår, minns inte om den hade överlevt eller om dom hade byggt upp den igen :va Hursom, mängder med folk stod och kollade på, media va på plats så klart och några korvgubbar. Men, va dom än gjorde så fick dom inte eld på den, det pyrde lite i ett ben ett tag, thats it! Då hade dom ändå skjutit fyrverkerier rakt in i den, försökt tända eld med tändstickor mm, men brann gjorde det inte :hihi Men när nått fyllo raglar dit mitt i natten å kastar in en fimp, då är den övertänd på några sekunder :va

Det är väl dessutom köpmännen som betalar bocken, och den genererar massor av PR för staden.

Något år var det väl någon raggare som körde på den med pilsnerpråmen, eller är det amazonincidenten som beskrivs som "raggarbil"

precis haha!
konstigt jag formulerade det där.

de har döljt kameror på olika platser runt bocken som startar och börjar filma när nåt rör sig i närheten av bocken. hur jag vet det är för jag var en av de som placerade ut dessa kameror.

Ok. Lär väl ta en stund att få fyr på den dära, så bästa kanske är att piska på den med en hjullastare då.

[YOUTUBE-ID]wVPQs9wf-RY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

+

[YOUTUBE-ID]eHUyKrJeNv0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Bästa sättet att hantera det där med rörelsesensorkameror är väl att bara gå normalt påpälsad för vinter och sätta igång dem i tid och otid hela jävla tiden vid alla möjliga tider på dygnet så att ingen som ska övervaka skiten reagerar. Sedan är det bara att knalla fram med en termitbomb o sula in på skiten o knalla vidare. ;)
Alternativt så kan man säkert få en gammal karl gustav billigt nånstans. ;)

Bästa sättet att hantera det där med rörelsesensorkameror är väl att bara gå normalt påpälsad för vinter och sätta igång dem i tid och otid hela jävla tiden vid alla möjliga tider på dygnet så att ingen som ska övervaka skiten reagerar. Sedan är det bara att knalla fram med en termitbomb o sula in på skiten o knalla vidare. ;)
Alternativt så kan man säkert få en gammal karl gustav billigt nånstans. ;)

gissar vilt men tror

1 inte nån bevakar dom utan dom mer är för retroktivt "se vem de va som fucking kasta!"

2 att man med lite kreativitet kan skjuta en kaskad med therit bestyckade pilar. (eller burkar från en spud gun men vet inte om träffsäkerheten e så grym..)

Tur man inte bor i gävle halv pyroman som man e så hade man säkert försökt :D

Jag vill verkligen se den nedbränd asap.
Har redan startat min beskurna del av bränder, så nån annan får görat.

Material och metod spelar ingen roll, bara jag får se följande rubrik:
Julbocks-turken! :yoparty

Bifogat

• CAQDSFC9.jpg
    CAQDSFC9.jpg
    39 KB · Visningar: 70
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey