Julas minicross.

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
R1
Hej, någon som vet om julas minicross kan vara något att ha och vet vilken motor det är som sitter på? samma som 14e ?

// Tom.

Det är samma eller typ samma som 14e motorn, men du vill inte ha den.

Köp en lite robustare med fyrtaktsmotor, roligare ljud, mer användbar effekt
och snyggare.

2849201 ja skulle rekomendera dej att kolla på exxos hoj för 14000:- de är den mest prisvärda hojjen nu för tillfället, sitter fast asce framgaffel på den bland annat och dom verkar funka riktigt bra säger alla som har testat en:tummenupp
Vet inte men om han har tittat på en för 1400 är nog 14000 lite mkt..

ja skulle rekomendera dej att kolla på exxos hoj för 14000:- de är den mest prisvärda hojjen nu för tillfället, sitter fast asce framgaffel på den bland annat och dom verkar funka riktigt bra säger alla som har testat en:tummenupp

Ibland tröttnar man bara så jävla hårt på alla er fiddy-nördar.

Min fiddy kostade 4500 på mhmoto och den duger alldeles utmärkt,
jag kan inte förstå hur någon kan försvara att lägga ner 10000-150000kr om man inte tävlar.

(förutom om ni tjänar mycket pengar)

jag kan inte förstå hur någon kan försvara att lägga ner 10000-150000kr om man inte tävlar.

Märker att du aldrig har kört en " kvalitèts " fiddy, är en helt annan kännsla på dämparna motorn ramen osv, plus att den håller bra mkt längre, om man verkligen vill köra med sin minicross och hoppa med den duger inte cykelpumpar till dämpare,de e klart att en hoj för 4.5 kan vara bra,men de går liksom inte att jämföra tack och hej

Märker att du aldrig har kört en " kvalitèts " fiddy, är en helt annan kännsla på dämparna motorn ramen osv, plus att den håller bra mkt längre, om man verkligen vill köra med sin minicross och hoppa med den duger inte cykelpumpar till dämpare,de e klart att en hoj för 4.5 kan vara bra,men de går liksom inte att jämföra tack och hej

Om du menar din Ten7 så jo, jag har kört en skranglig kinahoj som sög,
min 4500kronors, en Ten7 oldschool, en Fym första versionen, en Fym 2 Xsport och db7.

även kört drz125 men vettefan om den kan räknas.

Hej, någon som vet om julas minicross kan vara något att ha och vet vilken motor det är som sitter på? samma som 14e ?

// Tom.

Du får precis vad du betalar för , nämligen billigaste möjliga skräp.

Vet flera som köpt deras Miniquad och även Minicross samtliga har
haverat inom loppet av 10 min. Köp något med lite bättre kvalitet är mitt råd.

jag tröttnar så jävla hårt på sånna som dej med :fatta!
nu var det ju så att jag inte sa att han skulle ha den till att köra med i trädgården utan jag rekomenderade han att kolla på den hojjen, och så får han väl själv avgöra om han tycker att han behöver något i den klassen eller om de duger med något för 4-5 tusen istället då som din kostade!!!
skulle jag köpa en ny fiddy idag så skulle jag satsa på en exxo , men jag har väl lite små planer på att köra några tävlingar också!

Jaja sluta bråka nu svara på frågan istället...

den hojen på hjula verkar ha typ slungkoppling vilket inte är så kul om du ska stunta.. om det är 14e motorn så kan man typ knapt köra på en gräsmatta..

Skulle nog köpa en 110 4taktare eller något verkar riktigt roliga, men då får du räkna med att det rusar iväg rätt många slantar typ 5lök kanske

Jag har en Exxo för 14900 som jag köpte på motorbiten! , Den funkar hur fin som helst utan probs. God Service & loctita drev & kedjestyrare så äre du mot världen.:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT