julafton

Jag tycker julen är trevlig, plus att man får briljera med sina matkonster.

sen får vi ju inte glömma allt det goda man kan dricka till julmaten..

[YOUTUBE-ID]Z5nnrpki5FM[/YOUTUBE-ID]

själv diggar jag julen. visserligen är jag ännu inte såpass gammal att jag firar själv utan jag firar med familjen och får därmed ta del av allt vad gemenskap, julmat och inte minst julklappar heter:D trots det så kan jag redan se fram emot att få fira jul på egen hand:) att bara få ta det lugnt, en anledning att äta god mat och lyssna på trevlig musik, glögg, att kanske unna sig någon extra rolig/dyr pryl... jag tror nog att jag kommer fortsätta tycka om julen:)

I fjol skulle mina barn fira jul hos sin mor, vilket visserligen var trist, men då tänkte jag få fira jul "my way".

Jag hade planerat allt i detalj, Skrovmål på MAX, se en bra film på DVD, öl, chips och slappa. (för TV går inte att ha på oavsett kanal)

Den 23'e hade hela min släkt ringt och tjatat på att jag skulle fira jul hos dom, sist ringde min farmor med argumentet "du vet aldrig om jag lever till nästa jul".

Det slutade med att jag körde bil 35 mil på julafton för att äta gröt, se kalle, vara med på paketutdelningen samt äta skinka....

Men farmor blev glad IAF!

Julen var kul när man var 3 - 6 år

nu när man vet vad det är för något, så är det precis som vilken dag som hellst..

Min Jul detta år: om jag inte jobbar.
Blir jag, en rulle, några "tomtebloss"...och lite julmust att släcka törsten med. :yoparty

Fast egentligen är det ganska hemskt för julen är ju en mysig och fin högtid då folk samlas och har trevligt ihop. Jag gillar att träffa en del släkt o så som man inte ser så ofta annars, tyvärr har alla måsten förstört det sköna och avslappnande med julen. Tänk om man bara fick ligga i en soffa och vara halvfull hela julafton igenom samtidigt som allt runtomkring sköttes åt en. Då skulle det nog vara najs! :)

Julklappshelvetet är den största enskilda ångestfaktorn.

Kan bara minnas någon enstaka Jul som var i mitt tycke så som man ska uppleva den som barn... Hemma hos mormor framför kalle anka magen proppad av köttbullar, skinka, lutfisk m.m. ÅÅÅ godis :)
massor med år senare runt 25 så upplever man glädjen igen när man är med sin närmaste hos dennes familj och får se glädjen i småsyskonen. Annars måste jag säga att jag av hela mitt hjärta hatar allt som har med högtider att göra, alla krav som ställs alla drömmar som förstörts genom tiderna (fylla, bråk m.m.)

Jag ser fram emot att få barn och få försöka ge dem den här glädjen som alla borde få uppleva med Julen jag hoppas att jag en dag kommer dit och att jag då kommer kunna infria alla de önskningar som finns.
Till den dagen kommer så kommer jag se Julen som en dag som alla andra.

- Ulf har foten uppochner!
- Ja just det, han har foten uppochner, då är julen slut!
- Alltså hade jag vetat det hade jag kunnat ha foten åt andra hållet!?
- Det är ingen fara, det blir jul igen nästa år!
[YOUTUBE-ID]Q22eW4R4e0M[/YOUTUBE-ID]

Jag älskar julen! :hoppa

Iofs. är jag knappt torr bakom öronen än, och visst är det inte samma känsla som när man var riktigt liten och satt och väntade på tomten. Saker ändras, men stämmningen är ofrånkomlig. Ge mig jul nu! :)

Enda positiva med julen är att man vet då att halva vinter har gått och det närmar sig våren.

//Bitter jaevel.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...