Judas-Tråden

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Hej hopp!

Tänkte att här kan vi vila en stund som har bytt hoj, och dessutom till ett annat märke och kanske till ett annat antal cylindrar.
Upptäckte precis att nu när jag böt till en riskokare från min Aprilia, ja att då var jag knappt välkommen i den tråden jag själv startade för nåt år sedan, nämligen Aprilia-tråden. Så, om nån som jag, som har erfarenhet av att kylas ut av sina forna vänner, som känner att de behöver en dunk i ryggen och ett vänligt ord, skriv gärna nån rad här, och berätta om era erfarenheter. Det kanske kan vara en hjälp för många. Sen kan ni oxå skriva nåt om den hojen ni böt till och vilken ni hade innan, och era erfarenheter av det!

Eller så skiter ni i det så tar vi å träffas och super eller nåt!

Jag har köpt en R6:a... Den är mindre! Men naggande GOD!!!

hehe...

:banana

KaZ skrev:
Hej hopp!

Tänkte att här kan vi vila en stund som har bytt hoj, och dessutom till ett annat märke och kanske till ett annat antal cylindrar.
Upptäckte precis att nu när jag böt till en riskokare från min Aprilia, ja att då var jag knappt välkommen i den tråden jag själv startade för nåt år sedan, nämligen Aprilia-tråden. Så, om nån som jag, som har erfarenhet av att kylas ut av sina forna vänner, som känner att de behöver en dunk i ryggen och ett vänligt ord, skriv gärna nån rad här, och berätta om era erfarenheter. Det kanske kan vara en hjälp för många. Sen kan ni oxå skriva nåt om den hojen ni böt till och vilken ni hade innan, och era erfarenheter av det!

hehe...

Åt helvete med såna "polare"
Huvudsaken att man har en hoj man trivs med, allt annat trams
hör hemma i sandlådan.
Möjligtvis om någon skulle byta till HD skulle jag beklaga sorgen :D
Sjäv har jag ett hjärta som klappar för Honda men kör Gixxer.

Så det blev en R6 i alla fall. Synd på Millen men grattis ändå :tummenupp
Är det bana för hela slanten som gäller i sommar?

Jag har hela livet haft ett brinnande intresse för choppers.
Som liten läste jag allt som gick att komma över i choppertidnigar, åkte på chopperträff osv.
När gubbsjukan satte in köpte brodern en HD och jag en .... SUZUKI :hihi
Snacka om Judas!

Jag tyckte helt enkelt inte att det amrikanska gjutjärnet hade tilltalande kilopris, så det blev en japanare, rättare sagt en billig japanare, en billig japanare som går att classicförsäkra...

Visst skulle jag helt plötsligt snubbla över en väska med kontanter, då skulle det beställas ram,rova och låda till en chopper, men jag skulle nog fortsätta att åka Suzuki till vardags....

För visst är det manligt med långa gafflar, fotkoppling och en kort handväxelspak på lådan, men det vetefan om man ids åka i stadstrafik med en sån...

KaZ skrev:
Hej hopp!

hehe...

Well det är väll som vilken religion som helst.

Prova byt från muslim till katolik får du se hur bra det går. eller tvärtom.

Folk med italienska hojar är grymt religösa, det borde du veta.

/Nicholas

GuW skrev:
För visst är det manligt med långa gafflar, fotkoppling och en kort handväxelspak på lådan, men det vetefan om man ids åka i stadstrafik med en sån...

Njae jag har väl svårt att se manligheten i det om nu inte gafflarnas längd ska motsvara det man saknar i byxan :hihi

Nu blir var och en salig i sin tro och hyser man en dröm så tycker jag att man i alla fall ska försöka förverkliga den även om det rör sig om en långgafflad panna.

Pojkarna som sysslar med det kan bygga den saken är säker.

Blip skrev:
Njae jag har väl svårt att se manligheten i det om nu inte gafflarnas längd ska motsvara det man saknar i byxan :hihi

Nu blir var och en salig i sin tro och hyser man en dröm så tycker jag att man i alla fall ska försöka förverkliga den även om det rör sig om en långgafflad panna.

Pojkarna som sysslar med det kan bygga den saken är säker.

Nja det där har du massupfit.. missuppfattat, det är Hk man använder för att kompensera det man inte har i brallan (det kan jag skriva som åker veteranhoj) :hihi

Det manliga ligger nog snarare i att man har byggt någonting själv, och att det är svårkört med fotkoppling och kortspak, även om en viss dåre körde dragracing med det stuket ett tag (Charlie)

Och visst ska jag förverkliga min dröm, fast jag kanske bygger någonting annat, en Lotus 7 kopia (finns färdiga kit här i krokarna) eller en snygg utegrill...
(jag är brutal-realist när det gäller mina kunskaper, men viljan har jag)
Hur som helst, chopperfolk är ofta jävligt trevliga, duktiga och hjälpsamma, och dom hatar inte plastraketer, dom bara upprätthåller den imagen...
Behöver ni hjälp med ett svetsjobb, att bula ut en tank, eller att custa en plastskärm så fråga en chopperbyggare, dom har kompetensen men sällan några kvittoblock...

GuW skrev:
Och visst ska jag förverkliga min dröm, fast jag kanske bygger någonting annat, en Lotus 7 kopia (finns färdiga kit här i krokarna) eller en snygg utegrill...
(jag är brutal-realist när det gäller mina kunskaper, men viljan har jag)

Audere est facere :tummenupp

Blip skrev:
Audere est facere :tummenupp

Visst, men jag saknar finanserna för det...
Rullande chassie 33 000
Motor 33 000
Växellåda 33 000
Chopper minst 100 000
(visst det är fusk, men jag vet inte om jag litar på ett styrhuvud jag själv har svetsat fast, dessutom blir det billigare att köpa rullande chassie, än att köpa gafflar och hjul till en ram)

Rullande chassie 45 000
Donatorbil 5 000
Lotus replica ca 70 000

Plåt 100
Annat 300
Utegrill 400.... Kanske ändå... :tummenupp

GuW skrev:
Jag har hela livet haft ett brinnande intresse för choppers.
Som liten läste jag allt som gick att komma över i choppertidnigar, åkte på chopperträff osv.
När gubbsjukan satte in köpte brodern en HD och jag en .... SUZUKI :hihi
Snacka om Judas!

Jag tyckte helt enkelt inte att det amrikanska gjutjärnet hade tilltalande kilopris, så det blev en japanare, rättare sagt en billig japanare, en billig japanare som går att classicförsäkra...

Visst skulle jag helt plötsligt snubbla över en väska med kontanter, då skulle det beställas ram,rova och låda till en chopper, men jag skulle nog fortsätta att åka Suzuki till vardags....

Aaah! Precis! Det där kan jag skriva under på, har upplevt samma sak själv!
Skulle som sagt vara fränt med en chopper, ville hemskt gärna skruva ihop en baserad på turner triumph! För ett år sen hade jag det stora nöjet att testa en sådan. Måste tyvärr sägga att det är en av mitt livs största besvikelser... har väl aldrig varit med om ett sådant skakande och oljeläckande elände någonsin! Värst av allt var väl att hela cykeln var totalrenoverad och i orginalskick, bättre än ny alltså. Men drömmen om långaffeln finns fortfarande kvar! :tummenupp

stranglefoot skrev:
Aaah! Precis! Det där kan jag skriva under på, har upplevt samma sak själv!
Skulle som sagt vara fränt med en chopper, ville hemskt gärna skruva ihop en baserad på turner triumph! För ett år sen hade jag det stora nöjet att testa en sådan. Måste tyvärr sägga att det är en av mitt livs största besvikelser... har väl aldrig varit med om ett sådant skakande och oljeläckande elände någonsin! Värst av allt var väl att hela cykeln var totalrenoverad och i orginalskick, bättre än ny alltså. Men drömmen om långaffeln finns fortfarande kvar! :tummenupp

Visst är det tråkigt att köra gamla drömbilar/hojar och inse så mycket bättre allt har blivit med tiden.
Men jag kan leva med att det skakar, skramlar och har i princip obefintlig väghållning, IAF när det gäller MC, bara det är fränt :tummenupp

Trajja chopper är ett alternativ, men dom är betydligt mer svårbyggda, om man ska få ett thight utseende, men visst är det rätt ändå!

Klart som tusan att du ska köra R6!!
Tråkigt att du blev utfryst, men det finns en R1/R6-tråd där du är välkommen.
:tummenupp
Bytte själv från CBR till R6:an och jag är grymt nöjd.
Helt underbar hoj!
Ha det!

Eas skrev:
Klart som tusan att du ska köra R6!!
Tråkigt att du blev utfryst, men det finns en R1/R6-tråd där du är välkommen.
:tummenupp
Bytte själv från CBR till R6:an och jag är grymt nöjd.
Helt underbar hoj!
Ha det!

Sluta lura i Kaz att det var ett bra byte.Kaz du kommer få stryk om du inte köper en riktig hoj igen.Klart som fan du blir utfryst om du går från hoj till moppe :fatta!

Exempel:"I går körde jag min alldeles egna Ferarri,men idag så sålde jag den och köpte en rostig jävla Opel."

Hör du inte hur dumt det låter? :huvet :huvet

Ta dig samman pöjk!ransaka dig själv och gå från den mörka sidan till den ljusa,var stark.
Kan det vara så att detta är en del av 30årskrisen? Många killar väljer ju att ragga på yngre tjejer (Liknelse: gå ner i CC och Hästkrafter).

Jupps så är det, numera är KaZ inte välkommen i aprilia tråden endast den nya ägaren till hans hoj...
Själv gick jag från Gixxer till Facory men det enda som hände med gixxergänget är idel avundsjuka blickar... :D

Nädå, har själv kört R6 och var väldigt nära att köpa en själv förra året, underbar hoj, lättsvängd och med riktigt bra klipp i motorn! Lycka till med lillhojen KaZ! :tummenupp

Felix skrev:
Själv gick jag från Gixxer till Facory men det enda som hände med gixxergänget är idel avundsjuka blickar... :D
Nja, det du ser i deras ögon när de vänder sig om och spanar efter dig är inte avundsjuka utan en stilla undran. Vart fan tog han vägen, Felix? Fick han punka, tänker de.

Snackar förresten inte med dig, din Judas :fatta! :lol

twinner skrev:
Sluta lura i Kaz att det var ett bra byte.Kaz du kommer få stryk om du inte köper en riktig hoj igen.Klart som fan du blir utfryst om du går från hoj till moppe :fatta!

Exempel:"I går körde jag min alldeles egna Ferarri,men idag så sålde jag den och köpte en rostig jävla Opel."

Hör du inte hur dumt det låter? :huvet :huvet

Ta dig samman pöjk!ransaka dig själv och gå från den mörka sidan till den ljusa,var stark.
Kan det vara så att detta är en del av 30årskrisen? Många killar väljer ju att ragga på yngre tjejer (Liknelse: gå ner i CC och Hästkrafter).

:D :D

tror inte att jag behöver säga så mycke mer än:
"pappa e ett svin" !!! (internt skämt)

:rofl :rofl :rofl

sen har jag för mig att du nyligen hade en Aprilia du med!

Din JUDAS :7peta

Bingo skrev:
Nja, det du ser i deras ögon när de vänder sig om och spanar efter dig är inte avundsjuka utan en stilla undran. Vart fan tog han vägen, Felix? Fick han punka, tänker de.

Snackar förresten inte med dig, din Judas :fatta! :lol

Hejja Bingo, tjalalalala, Heja Bingo, TJALALALALALA!!

Sjung me rå!!!

hejj..........

På han ba! spöan... slå han! morr :huvet :7peta :4skrika

hehe

:rofl

KaZ skrev:
Hej hopp!

hehe...

Ehhh....vet att de som kör italienska hojar är lite lätt fanatiska men är du allvarlig??? :va Menar du att polare vänder dig ryggen bara för att du bytt från en italiensk hoj till en japansk?? :kocko :lol Min 3-åriga dotter har samma sorts utvecklade dagisretorik: "om du inte gör si eller så ja då får inte du komma på mitt kalas.."

Byt polare medan du är igång, det är mitt råd. Tror hojåkandet blir bra mkt roligare då...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park