Judas Priest i kväll....

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Så har då dan kommit, då jag får se ett av mina favorit band genom tiderna, dock kanske bara en skugga av deras forna tid som metal band... Dock är Judas alltid Judas... Det ska bli skoj som fan och har sett fram emot detta en längre tid.. Hoppas det är fler än jag från SH som ska dit i titta...

Så jag säger bara en sak.... Stay Metal, friends of Rock.... :yoparty

Uppvärmning inför konserten med Brynäs - Lule(å) nu!

Jag såg dem igår i LLA :rock
Riktigt bra drag längst fram vid scen....kanske inte ska säga mer, vill ju inte sabba för dem som ska lyssna ikväll.

priest va bra för 20 år sen, nu är det ju sorgligt å se läderbögen rocka, desamma gäller många antika band typ kiss,motley,twisted sister mm som gör allt för nåra $

A© skrev:
Så har då dan kommit, då jag får se ett av mina favorit band genom tiderna, dock kanske bara en skugga av deras forna tid som metal band... Dock är Judas alltid Judas... Det ska bli skoj som fan och har sett fram emot detta en längre tid.. Hoppas det är fler än jag från SH som ska dit i titta...

En recension vill vi ha av dig. Hoppas det blev en bra kväll. :banana :yoparty

Jävligt bra och klart hårdare än jag trott. Är ingen diehard fan men har lyssnat ganska mycket på blandat Judas, Halford och Fight.

De körde The Ripper som tredje låt! En av mina favoriter. Painkiller gick som ett skenande godståg genom Globen! Pep fan i öronen efter den men den var helt grym den versionen. Bara två bottennapp tyckte jag (inte mycket för hårdrocksballader). Lite tråkig publikkontakt men annars är jag kanonnöjd! Jävligt kul att se livemusik! Längtar redan till SwedenRock.

Nu på onsdag:
Battle of the Tribute Bands
Andra uttagningen i Mondos, Rockklassikers och Sweden Rocks jakt på Sveriges bästa tribute-band.
Finalen hålls på Sweden Rock Festival i sommar.
5 band gör denna kväll upp om en plats i finalen: SOLID GOLD BRASS (Sweet), THE HYMANS (Ramones), BAD REPUTATION (Thin Lizzy), OZZY THE COVERBAND (Ozzy) och COSMO'S FACTORY (Creedence).
60 kr (inget förköp), 18 år, 19:30, Lilla Mondo.
Plats: Lilla Mondo

Och Lule är klara för slutspel!

Last edited:
Det var riktigt grymt!!

Fast dom kom aldrig in igen, dom spelade inte united m.m.

A© skrev:

Ja vi träffades iaf :yoparty

Herre min jävlar i taket.... Sicken koncert... När dom drog i gång med The Hellion/Electric Eye så höll jag på att smälta,, Efter ett tag så kör dom själv klart en av mina absoluta favoriter, A Touch of Evil, Fy fan, och när killen kommer tillbax på scen efter ett avbrott skrikandes PAAAAAIIIIIN,,, och hela publiken svarar KIIIILLEEEEER !! Är en aningen hes efter kvällen sjöngande och en aningen stel i nacken... *ASG* :yoparty

Vart lite besviken att dom inte gjorde ett andra insteg... :( efter bara 2 timmar va det slut... vill ju höra meeeeeer :Bugar

Träffa nån från SH oxo nån som hette Davo, tror jag.... Alltid qL att bli igenkänd på grund av sina tatueringar... "Hade dock SH/SF tröjan på mig" HAHAHAHAHA

Jahaaa va har vi för slut summa av denna kväll då... ger dom helt klart en 5... Fast - 1, för ej ett andra insteg och för kort spelning... Men en väldigt stark 4 blir det iaf... :hihi

Så Stay Metal, friends of Rock.... :yoparty

Jag tyckte också det stundtals var riktigt riktigt bra.
Framförallt "Victims of changes" och "Green Manalishi".
Undrar bara vad Scott Travis sysslade med på den akustiska versionen av "Diamonds and rust", det kändes som han hade tempot kvar i logen!
In Flames var riktigt överbra också!!!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...