JP's Suzuki GSX-R1000 2007 K7

Fråga: Av bilder att döma, är det hydralisk koppling alltså med icke radiell cylinder på K7/K8?
Lite märkligt att de inte klämde in en radiell när det sitter en sådan på bromssidan...

Nu var ju detta 2007/2008 visserligen...

Håller på med detta nu lite grann själv nämligen. Blev en radiell från ZZR 1400 att prova på Busan. Mest för att den matchar bromscylindern jag bytte.
Skall erkänna att jag inte har en aning om skillnaden.. 🙈 Vad är radiell? 🙂

Texten är lite lätt att missförstå: I beskrivningen står:
A radial set-up (pictured) moves the piston parallel to the ... lever. Borde vara ..direction the lever is pulled.

Last edited:

A radial set-up (pictured) moves the piston parallel to the ... lever. Borde vara ..direction the lever is pulled.
Tack, där lärde jag mig något nytt. 👍🙂

Du har väl redan fått svar, men som allt annat så kommer det från Racingen.

Inte nödvändigtvis bättre bromskraft men bättre känsla. (Sägs det)

Tänkte jag skulle klämma dit denna på min, en "äkta Nissin". Men kommer utan behållare och grepp men det fixar Aliexpress. 😁

Lägger väl upp konverteringen i "Hayabusatråden" om det går vägen.

Bifogat

• Screenshot_20250521_220931_eBay.jpg
    Screenshot_20250521_220931_eBay.jpg
    33 KB · Visningar: 10

Nobelpris till dig för det där inlägget/länken

En sak jag stör mig lite på är att sadeln ser lite "billig" ut. Har därför börjat leta runt efter en uppdatering, gillar kontrastsöm och alcantara, men hittar bara för 2008, någon som vet om den passar en 2007 eller är det helt olika sadlar?

Last edited:
En sak jag stör mig lite på är att sadeln ser lite "billig" ut. Har därför börjat leta runt efter en uppdatering, gillar kontrastsöm och alcantara, gillade denna men hittar bara för 2008, någon som vet om den passar en 2007 eller är det helt olika sadlar?

View attachment 515916
K7/K8 är väl exakt samma förutom ev färger?
Är nog bara att ösa på.

K5/K6
K7/K8
Sen 2009-1016, vet inte beteckningarna exakt men det började väl med K9...

Last edited:
En sak jag stör mig lite på är att sadeln ser lite "billig" ut. Har därför börjat leta runt efter en uppdatering, gillar kontrastsöm och alcantara, gillade denna men hittar bara för 2008, någon som vet om den passar en 2007 eller är det helt olika sadlar?

View attachment 515916
Jämför artikelnumrena och handla om de är samma.

View attachment 515916
Tänk på att alcantara tar sex veckor att torka efter en regnskur.....

Tänk på att alcantara tar sex veckor att torka efter en regnskur.....
Vet inte om det är riktig alcantara, det står iaf "Water Resistant Coating".
Fick besked om att den tar 4 veckor att tillverka så jag beställer nog en idag 🙂

Det blev den här till slut, lite dyr (kostade 2400:- med frakt etc) men den kommer se bättre ut än den "billiga" vinyl som är original. 😊

sadel.jpg

Last edited:
Har inga planer på att montera originalsystemet i nära framtid men störde mig ändå på att det såg lite risigt ut.

Fick bli en polering av krombitarna och lite lackjobb, packas ner i bubbelplast och sparas för framtiden. 🙂

Före:
IMG_6775.jpeg

Efter:
IMG_6777.jpeg
IMG_6784.jpeg

Last edited:
Har ett helt nytt "tankskydd", det kommer aldrig att monteras men det var lite dammigt och torrt, efter en behandling med några produkter från stallet ser det riktigt fint ut igen. 👌🙂

IMG_6785.jpeg

Har ett helt nytt "tankskydd", det kommer aldrig att monteras men det var lite dammigt och torrt, efter en behandling med några produkter från stallet ser det riktigt fint ut igen. 👌🙂

View attachment 517136
De där tankskyddet är förbannat bra. Skyddar hela tanken och eliminerar surr och oljud från motorn. Svinbra även om man demonterar tanken eftersom den sitter kvar på tanken och inte i hojen.

Jag har ett helsvart på min som har suttit där ända sedan 2007.

De där tankskyddet är förbannat bra. Skyddar hela tanken och eliminerar surr och oljud från motorn. Svinbra även om man demonterar tanken eftersom den sitter kvar på tanken och inte i hojen.

Jag har ett helsvart på min som har suttit där ända sedan 2007.
Kul att höra, har tvekat lite om jag skulle sälja det men då kan det få stanna med hojen. Framtida ägare kanske vill ha det på den. 😊

Tog en tur igår, känns super med nya sadeln, ny hoj på ingång imorgon, så nu ställs den av för säsongen, kört 60 mil sedan köp. 🙂

Har gjort det jag vill göra med detta projekt så antagligen kommer jag att sälja den framöver men inväntar nog säsongstart 2026, men skulle någon vara intresserad så är det bara att skicka PM.

IMG_7014.jpeg

IMG_7035.jpeg
IMG_7036.jpeg
IMG_7039.jpegIMG_7066.jpegIMG_7070.jpeg

Bifogat

• IMG_7075.jpeg
    IMG_7075.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 2
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...