JP's Suzuki GSX-R1000 2007 K7

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally -23 & Suzuki GSX-R1000 -07
Presentation av mitt nya projekt: Det är en svensksåld GSX-R1000 2007 med låga mil (1670) och väldigt bra historik. Jag är tredje ägaren. Förre ägaren var Suzukimekaniker som ägt den i 10 år. Den har fått alla recalls åtgärdade, servad framgaffel med nya packboxar och servats 8 gånger, enligt tidigare utsago är den aldrig bus- eller bakhjulskörd. Allt som följde med nytt finns kvar: reservnyckel, böcker, verktygssats, originaldelar etc. 😍

Målet är inte att göra den 100% original (inte till denna säsong i alla fall..) men mer diskreta förändringar, och framförallt få den i riktigt fint skick. Det innebär att en del kolfiber kommer avlägnas och lite får stanna kvar. Likaså Power Commandern, sportfilter och Yoshimura systemet (med borttagen katalysator och spjäll) och de stålomspunna bromsslangarna blir kvar tillsvidare.

ToDo list:
✅ Montera original bakskärm
✅ Ny nummerplåt och hållare
✅ Byta batteri
✅ Byta ut div. skruvar, clips
✅ Byte till klart kåpglas
✅ Byte till original broms-och kopplingshandtag
✅ Nya tankemblem
✅ Köpa gummistrap för verktygsats
✅ Fylla i stenskott m.m.
✅ 3 stegs lackpolering, lackskydd
✅ Polera fälgar
✅ Tvätta och packa in originaldelar
✅ Montera nya däck

IMG_4638.jpeg

IMG_4288.jpegIMG_4289.jpegIMG_4290.jpegIMG_4500.jpegIMG_4293.jpegIMG_4292.jpegIMG_0522.jpeg
 

Bifogat

  • IMG_8475.jpeg
    IMG_8475.jpeg
    550.8 KB · Visningar: 693
Last edited:
Jag är inte förtjust i kabelskor och eltejp så idag gjorde jag om.
Helhetsintrycket blir också mkt bättre med ny fräsch nummerplåt och helsvart hållare.

IMG_4331.jpeg

Passade på att sätta ihop original nummerplåtsbelysning med lödskarvhylsor, krympslang och tygtejp - riktigt nöjd med hur det blev.

IMG_4334.jpegIMG_4333.jpegIMG_4335.jpeg

Inser att plocka bort tailtidy till förmån för originalbakskärmen säkert är en "vattendelare" men det är så jag vill ha det (och det finns fulare än Suzukis.😂) Detaljer som avsaknad av reklam på hållaren och svarta skruvar ger ett rent utseende.

IMG_4336.jpeg

Kolfibercuts utbytt till original svart istället, mkt snyggare.

IMG_4341.jpeg
 
Last edited:
Ja , jag gillar dem, några har jag ägt och några drömmer jag fortfarande om.. 😂 Några av mina tidigare italienskor: (F4an hade gått 160 mil 😍)

View attachment 495320View attachment 495321View attachment 495322View attachment 495323View attachment 495324
Synd bara att de är så j-kla små, hade en 916 tidigare men nu hade jag aldrig kunnat böja ihop benen tillräckligt. F4:an är väl ännu mer kompakt (kompisen sålde sin ganska snart just för att den var för liten för honom - tror det var första hojen som kom till Sverige)
 
Synd bara att de är så j-kla små, hade en 916 tidigare men nu hade jag aldrig kunnat böja ihop benen tillräckligt. F4:an är väl ännu mer kompakt (kompisen sålde sin ganska snart just för att den var för liten för honom - tror det var första hojen som kom till Sverige)

Så sant, 916 är nog det mest obekväma som finns, tycker den var värre än F4an, jag är 192 cm så de är egentligen olämpliga allihop men såå vackra! 😍
Det tragiska är att min GS är perfekt för mig och fin att köra men den väcker ju inga djupare känslor direkt.. 😅
 
Så sant, 916 är nog det mest obekväma som finns, tycker den var värre än F4an, jag är 192 cm så de är egentligen olämpliga allihop men såå vackra! 😍
Det tragiska är att min GS är perfekt för mig och fin att köra men den väcker ju inga djupare känslor direkt.. 😅
Josomsagt längden har vi båda - GS har jag, S:en har jag trixat med Gillespinnar som gick att justera ner o Tuonon har jag beställt nedflyttade pinnar till. Finns knappast någon sporthoj som funkar för storväxta
 
Det blir lite ändrade planer för den här. Det visade sig att jag vann tidningen Bikes förstapris, som innebär att jag får låna en Yamaha XSR900 GP hela säsongen, 😮 så den här kommer nog inte rulla den här säsongen, möjligen någon enstaka provtur.

IMG_4346.jpeg

Men det betyder att jag kan lägga ännu mer fokus på att fixa till den! 😁
För mig är det välbehövlig terapi att koppla bort jobbstressen och ta någon/några timmar här och var och fixa med hojen.

Idag har jag bytt ut eftermarknadshandtagen för broms och koppling.
Passade även på att snygga till originalen innan montering.

IMG_4358.jpegIMG_4356.jpegIMG_4357.jpegIMG_4359.jpegIMG_4360.jpegIMG_4361.jpeg

Passade även på att plocka bort lite kedjekladd från svingen och bakfälgen.
(Förbereder inför stora rekondbadet..😂)

IMG_4351.jpegIMG_4352.jpeg
 
Last edited:
Det blir lite ändrade planer för den här. Det visade sig att jag vann tidningen Bikes förstapris, som innebär att jag får låna en Yamaha XSR900 GP hela säsongen, 😮 så den här kommer nog inte rulla den här säsongen, möjligen någon enstaka provtur.

View attachment 495500

Men det betyder att jag kan lägga ännu mer fokus på att fixa till den! 😁
För mig är det välbehövlig terapi att koppla bort jobbstressen och ta någon/några timmar här och var och fixa med hojen.

Idag har jag bytt ut eftermarknadshandtagen för broms och koppling.
Passade även på att snygga till originalen innan montering.

View attachment 495494View attachment 495495View attachment 495496View attachment 495497View attachment 495498View attachment 495499

Passade även på att plocka bort lite kedjekladd från svingen och bakfälgen.
(Förbereder inför stora rekondbadet..😂)

View attachment 495501View attachment 495502
Grattis!
 
Detaljer gör helheten 😎

IMG_4399.jpeg

IMG_0528.jpeg

Inväntar lite beställningar, skruvar, kåpglas etc.
Planen är att polera fronten härnäst, tar lite i taget när andan faller på (då brukar det bli som bäst, risk annars att man tröttnar och börjar ta genvägar med poleringen om man håller på för länge 😅 )
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top