Jim Profit
Gudomlig sporthojare
Presentation av mitt nya projekt: Det är en svensksåld GSX-R1000 2007 med låga mil (1670) och väldigt bra historik. Jag är tredje ägaren. Förre ägaren var Suzukimekaniker som ägt den i 10 år. Den har fått alla recalls åtgärdade, servad framgaffel med nya packboxar och servats 8 gånger, enligt tidigare utsago är den aldrig bus- eller bakhjulskörd. Allt som följde med nytt finns kvar: reservnyckel, böcker, verktygssats, originaldelar etc. 
Målet är inte att göra den 100% original (inte till denna säsong i alla fall..) men mer diskreta förändringar, och framförallt få den i riktigt fint skick. Det innebär att en del kolfiber kommer avlägnas och lite får stanna kvar. Likaså Power Commandern, sportfilter och Yoshimura systemet (med borttagen katalysator och spjäll) och de stålomspunna bromsslangarna blir kvar tillsvidare.
ToDo list:
 Montera original bakskärm
 Ny nummerplåt och hållare
 Byta batteri
 Byta ut div. skruvar, clips
 Byte till klart kåpglas
 Byte till original broms-och kopplingshandtag
 Nya tankemblem
 Köpa gummistrap för verktygsats
 Fylla i stenskott m.m.
 3 stegs lackpolering, lackskydd
 Polera fälgar
 Tvätta och packa in originaldelar
 Montera nya däck








				
			Målet är inte att göra den 100% original (inte till denna säsong i alla fall..) men mer diskreta förändringar, och framförallt få den i riktigt fint skick. Det innebär att en del kolfiber kommer avlägnas och lite får stanna kvar. Likaså Power Commandern, sportfilter och Yoshimura systemet (med borttagen katalysator och spjäll) och de stålomspunna bromsslangarna blir kvar tillsvidare.
ToDo list:








Bifogat
			
				Last edited: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							
                    
			




























			


