Busafreak
Sportforever-customnever
Mediabevakningen av den olycka med två grabbar på en moppe och en för fylla misstänkt SAAb-förare har fått en märklig vinkling. Olyckan i sig är tragisk och helt onödig (som alla andra olyckor), men.... media pratar om att "bilföraren mejade ner" o s v. Ett yttryck som jag kopplar till en avsiktlig handling och borde då inte användas i sådana här sammanhang. Om nu bilförararen var alkoholpåverkad så ska detta beteende naturligtvis inte försvaras.
Om moppeförarens ansvar sägs det ingenting i media, det ser ut på beskrivningarna som om moppen kör ut på riksvägen mitt framför bilen. Det var sannolikt stopplikt för moppen men hade han stannat? Hade olyckan fått ett annat förlopp med en helt nykter bilförare? Om nu moppen inte stannade, hade olyckan undvikits?
Sammanfattning: journalister är en samling sensationlystna, omdömeslösa, själviska snorhyvlar.
Fördomar! Jag?
Om moppeförarens ansvar sägs det ingenting i media, det ser ut på beskrivningarna som om moppen kör ut på riksvägen mitt framför bilen. Det var sannolikt stopplikt för moppen men hade han stannat? Hade olyckan fått ett annat förlopp med en helt nykter bilförare? Om nu moppen inte stannade, hade olyckan undvikits?
Sammanfattning: journalister är en samling sensationlystna, omdömeslösa, själviska snorhyvlar.
Fördomar! Jag?
efter.