Video Josh Brooks på Cadwell Park

Fy satan vad läskigt, Jag hade behövt åka in i depå och byta kallingar...

Bland världens bästa banor listar jag:
1:Cadwell park
2:Cadwell park
3:Cadwell park
4:Resten.

Hur tänkte de egentligen när de designade den där banan. "Hmmmm... vad kan vi göra för att banan ska bli unik? Jag vet, ett stort jävla hopp?!"

Snart kommer det en Superbike-klass där "Super" betyder samma sak som i Supercross. Rätt coolt att se Biaggi göra en riktigt fet tailwhip med Aprilian när han passerar mållinjen fyra meter upp i luften.

Fysatan så snyggt:D det är från 2010, 2011 gick han över till Suzuki och bytte nummer till 2:tummenupp

Det är coolt att hoppa så pass långt under ett race men det är 10ggr coolare att han landar på bakhjulet och har sånt driv att han sätter ner framhjulet mjukt.
Hade jag gjort en sån lufttur hade jag landat hårt, bottnat fjädringen, halkat av fotpinnanrna, slagit hjälmen i kåpglaset och bröstkorgen i tanken. Frågan är om jag hade hållit mig kvar på hojen länge nog för att wobbla in i närmsta räcke.

Misstänker att hoppet bara var ett spännande krön när banan byggdes. Hojarna var ju inte så snabba under mellankrigstiden.

Det är coolt att hoppa så pass långt under ett race men det är 10ggr coolare att han landar på bakhjulet och har sånt driv att han sätter ner framhjulet mjukt.
Hade jag gjort en sån lufttur hade jag landat hårt, bottnat fjädringen, halkat av fotpinnanrna, slagit hjälmen i kåpglaset och bröstkorgen i tanken. Frågan är om jag hade hållit mig kvar på hojen länge nog för att wobbla in i närmsta räcke.

Misstänker att hoppet bara var ett spännande krön när banan byggdes. Hojarna var ju inte så snabba under mellankrigstiden.

Håller med.
Man skall betänka att bansträckningen förmodligen inte är gjord för att vara spektakulär.
Den följer naturen.
Jag tror att det är otänkbart att bygga en sådan bana nu.
Skulle bli för mycket gnäll.

Vet inte hur sant det är, men det påstås att "korkskruven" på Laguna seca blev till för att bankonstruktören inte fick ihop banan.
En nödlösning.
Bästa partiet på banan.

Jag tror att det är otänkbart att bygga en sådan bana nu.
Skulle bli för mycket gnäll.

Det gäller de flesta banor i UK, Kinnekulle är ett under av säkerhet jämfört med många av deras banor.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026