Jag tycker det är viktigt att så många som möjligt för reda på vilken hemsk man han är och att man får bort den här personen absolut.
Men man kan fundera på tidpunkten... Kony har varit ett rövhål sen 1986... Nu visar det sig att man förra året hittat olja i Uganda och plötsligt blir Uganda väldigt viktigt att ta hand om. Världen bryr sig inte om det inte finns någon profit att hämta hem. Finns mycket som kan göras för att bättra världen och det finns definitivt resurser för det också. Men ingen kommer göra nånting ifall det inte finns någon i något led som blir väldigt, väldigt rik på det i slutet. Och det gör mig genuint ledsen att det är så här om jag ska vara ärlig.
först av allt, Invisible Children påbörjade inte sitt arbete i år eller förra året utan för nio år sedan ungefär...
Klart människor vill och kommer göra nånting även om det inte finns någon ekonomisk vinning i det hela, jag lär knappast vara ensam om att inte bara önska en bättre värld för alla utan att själv vilja eller behöva tjäna pengar eller materiell lycka för det.
Jag är helt på Invisible Children's sidan, och ALL kritik mot dom jag har läst än så länge ser jag inte som annat än bittra människors behov av att få spy galla och gnälla på människor som vill och försöker förändra och förbättra världen medan dom innerst inne vet om och kanske har dåligt samvete över att inte göra eller inte vilja göra nånting.
Även om Kony inte är så aktiv längre, gammal och kanske har sjukdom(ar) så spelar det ingen roll, det är SJÄLVKLART att han ska ställas inför rätta. Och att klaga på att miljontals människor nu "helt plöstligt ska bry sig om Uganda" (Läs: andra människor) så dissar man det hela är ju inget annat än att vara en "god människa som fortsätter tillåta onda människor styra och ställa"
Helt klockrent av Invisible Children att genomföra detta, börja på toppen av en lista och förhoppningsvis år efter år FOKUSERA och eliminera onda makter i världen. Inte bara detta med fokuseringen och insatser utan även marknadsföringen och användningen av sociala medier (m.m.) är verkligen något UNICEF m.fl. borde ta lärdom utav istället för att desperat bara hacka och gnälla.
Nästan fascinerande hur mycket gnäll, kritik, hat och ignorans den stora folkmassan alltid kastar över de få människor som vill och försöker göra nånting gott. Men så är det visserligen kanske alltid, så fort en människa vill förändra något....