Jos vs Iriver (mp3) så OT det kan bli =)

More skrev:
Den jag ska köpa 800 serien kostar 2295 kr 256MB, du ska ha 1024MB 700 serien den kostar ju 4495kr. Så vad menar du med inte dyrare?

Du spelar inte i samma liga som mig. Enkelt. :fakta Varför satsa på andraplatsen när det finns guld? :arsele Jag köper inte annat än värsta modellen då jag räknar med att ha den ett BRA tag.

..och ja, det var lite ironi med. :)

t-rex skrev:
Men lyssna nu på mig. iPod mini, 1000 låtar, 1800 kr.

Frågor? Framåt!

Nej, lyssna på mig nu.
iPod är en hårddiskbaserad mp3-spelare, vilket iRiver spelarna som diskuteras INTE är. Alltså är det två helt olika produkter för olika användningsområden och smak.

Hårddisk = Mer utrymme för pengarna, MEN, inte stöttålig (går alltså inte att jobba med), mycket större och tyngre, sämre batteritid (8h jämfört med de nya iRiver spelarnas 48h)

McFille skrev:
Nej, lyssna på mig nu.
...

Vilka är det olika användningsområdena? Jag använder min till att lyssna på musik med, funkar inte flashspelarna till det?

Synd...

Då skall vi se... Inte stöttålig.. Nåja, de 25 minuter antishock som finns fungerar för mig. Är väl ungefär så mycket man får in på en flashspelare om man laddar den fullt.... :D

Stor... 91*50*13mm..... Jo, den är lite tuff att släpa på. Den väger ju ändå 103 gram. Som en tegelsten!

Batteritid, visst, den är kass, men det är ett billigt pris att betala för en cool produkt.

Ähhhh, köp en flashspelare om ni vill. Det går säkert att byta den så småningom!

Användningsmoråden - Vissa människor (däribland jag) tycker faktiskt om att röra på sig (se jogga), och då duger inte de flesta hårddiskspelarna

Vikten - Då kommer vi tillbaka till det där med att "röööra sig". Då är det inte så kul att ha en tegelsten som hoppar omkring i fickan (ok, just iPod mini skulle antagligen funka på den biten, men inte stötminnet)

Sen vad man prioriterar är helt individuellt...om man aldrig rör på sig med mp3-spelaren (se rexie :tungan ) , eller alltid har tillgång till ett eluttag, så funkar de säkert alldeles utmärkt med en liten hårddiskspelare...

Tja, som sagt, 25 min antishock duger för mina löprundor...

Sa jag att min är snyggare oxå :D

t-rex skrev:
Tja, som sagt, 25 min antishock duger för mina löprundor...

Sa jag att min är snyggare oxå :D

Annars så har IRiver hårddiskar som spöar Ipod.
Den nya modellen med färgskärm slår dom alla i design och allt.

PRE_ihp300.jpg

More skrev:
Annars så har IRiver hårddiskar som spöar Ipod.
Den nya modellen med färgskärm slår dom alla i design och allt.
...

Så sött. En 2" tv...

Hur var det nu med stora och tunga mp3spelare?

t-rex skrev:
Så sött. En 2" tv...

Hehehe, ja, färgskärm på en mp3-spelare känns ju hyfsat onödigt. Vill man ha massa extrafunktioner så kan man lika gärna köpa en fullfjädrad PDA tycker jag.

Håller med t-rex om att iPod mini är den absolut snyggaste o mest prisvärda spelaren på marknaden. Tycker att vanliga iPoden är för stor för att vara smidig nog att ha i fickan. 8 timmar är iofs lite dåligt men känns som om det räcker mer än väl i de allra flesta fall.

t-rex skrev:
Så sött. En 2" tv...

Ja men nu gmförde jag med Ipods stora.
Men iaf IPOD kommer alltid vara skrot!

PS: Spring ner till elektronik affären och provlyssna en IRiver flash eller hd, du kommer bli förvånad av hur mycket bättre den låter än IPOD.

Last edited:
More skrev:
Ja men nu gmförde jag med Ipods stora.
...

Har fortfarande, inte en enda gång, refererat till den.

iPod mini är den snyggaste spelaren just nu. Sedan ger det ju en ursäkt att använda iTunes på PCn också, se det som en bonus!

Det kommer att bli en Iriver ifp890 som släpps 15 maj-juni

Edit: Glömde att tacka för alla synpunkter & svar :tummenupp

Bifogat

• im1082623997.jpg
    im1082623997.jpg
    8.8 KB · Visningar: 13
Last edited:
Själv har man förhandsbeställt en iFP-799 och bara för att de står att de kommer 15:e maj kommer jag säkert inte få den förren i juni eller nåt med min tur. Jag vill ha nu!:banana

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla