TommyBum skrev:
... E det tändningslåset eller kan det va nåt i kablar/relän/säkringar under tanken som glappar?
Svårt att ställa säkra diagnoser när man inte själv får uppleva felet men jag kan väl säga hur jag själv resonerar:
Du hade från början en knarr som det inte gick att stänga av tändningen på. Det tyder ju på att du har kontakt där du inte borde ha det (i detta fall i t-låset). Ett glapp i en kontakt däremot är tvärtom, det innebär ju att en korrekt kontakt saknas.
Alltså: Ett glapp kan aldrig ge
mer funktionalitet än det skulle vara utan felet. Därför misstänker jag fortfarande t-låset men skulle vilja ha en noggrannare redogörelse för exakt vad som påverkar vad och när.
Den enda gång ett glapp kan ge
mer "funktionalitet" är om det är på jordsidan eftersom det i sällsynta fall kan göra att strömmen går genom den tänkta förbrukaren och ist f till jord så går strömmen vidare genom en annan förbrukare som skulle använt samma jordpunkt.
Som sagt, notera mer exakt vad som händer i vilka situationer, annars är det svårt att säga vad som är fel.
Och för övrigt är det bättre att hitta ett definitivt fel och åtgärda det seriöst än att ha en knarr som "reparerar sig själv", eller hur?
skitte skrev:
har hänt att man gjort som du,klassikern e när man inte har släpen på kroken o svär sig blodig för att inget funkar!
Kahobe skrev:
... Ett har bolagen dock gemensamt, kundservicenivån höjer sig sällan över mer än att kunna ta rejält betalt..
Intygas. Jag hyrde en gång en vagn med skadat stödhjul. Hade en polare med mig vid hämtning (långt innan macken öppnade). Vid återlämning skulle mackägaren debitera mig för skadat hjul ända tills min polare intygade att det var skadat. Man kan ju undra hur många som har betalat det för det skadade hjulet innan mig?
Samme uthyrare hyrde ut en bil åt en polare en gång. Mackägaren lutade sig in i bilen och skrev ner mätarställningen och sen åkte min polare. Efter nån km tittade han på hyresavtalet och såg att mätarställningen var uppskriven med ca 50 mil. Han hade alltså råkat ut för ett försök till blåsning. Han åkte raka spåret ner till polisstationen där bylingen tittade på pappret och sen ringde ut till mackägaren. Mackägaren var snabb som fan att korrigera mätarställningen.
Slutsatsen är alltså att det kan lura en bandit även bakom en vacker fasad.