Jordfel- HjÄlp!

Status
Ej öppen för fler svar.

*CASHMAN*

Ceterum censeo Sandviken esse delendam
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
SUZUKI RM250 -91
:huvet
Jag har ett bekymmer. Finns det nån som känner till nån hejare på bilel? Min Saab från 1994 uppvisar symptom på jordfel och jag bara :va
Är det nån som vet vilken firma man kan lita på i stan? Jag har några funderingar på var felen kan sitta men begriper mig inte på sånt man inte kan se eller ta på...........
Vore ytterst tacksam för hjälp eller vägvisning vart jag kan vända mig!
Det ligger en indisk cd-skiva i potten för den som kommer med bäst hjälp! :banana

Tacksam för svar!
/*CASHMAN*

Vad är det för felsyntom då??
Björkmans bil dyra men där får du garanti på jobbet.

r matte skrev:
Vad är det för felsyntom då??
Björkmans bil dyra men där får du garanti på jobbet.

Den har redan varit hos Björkman men dom lyckades inte.
Symptomen är följande:
-Krockkuddesystemet blinkar och har sig konstant.
-Ibland slocknar panelen och instrumenteringen.
-Ibland får bränslemätaren spel och visar fullt fast det tomt och tvärtom.

Jag tror att hon känner sig ensam... Visar tydliga tecken på för låg uppmärksamhet. Prova att visa lite mer omtanke, kanske en bupersticker. Eller varför inte något speciellt framåt alla hjärtan dag en vaxning? :7peta

*CASHMAN* skrev:
Den har redan varit hos Björkman men dom lyckades inte.
Symptomen är följande:
-Krockkuddesystemet blinkar och har sig konstant.
-Ibland slocknar panelen och instrumenteringen.
-Ibland får bränslemätaren spel och visar fullt fast det tomt och tvärtom.

Hum ne vet i fan låters som det skulle vara fel på jorden till istrumentpanelen. eller något liknande.

r matte ligger bäst till för cd'n just nu! :tummenupp

*CASHMAN* skrev:
Det ligger en indisk cd-skiva i potten för den som kommer med bäst hjälp! :banana

Tacksam för svar!
/*CASHMAN*

Saxat ur Vi Bil Ägare:

//Modell: 900 2,3 Årsmodell: 1995

Fel: I april 2002 tändes varningslampan för airbag ur funktion. I maj 2003 kom brev om att fukt kan tränga in i elektronikenheten till airbag som kan medföra att varningslampan tänds eller att airbag inte fungerar eller löser ut.

Kommentar: I maj 2002 återställde verkstaden den tända varningslampan och i maj 2003 byttes elektronikenheten ut på Saabs bekostnad. Eftersom första felet orsakades av den felaktiga elektroniken begärde jag att få tillbaka kostnaden för första besöket men ingen kunde ta ställning och ingen återkom trots löfte om detta.

Åtgärdat, när/var: Svenska Bil Haninge

Rapporterat av: Bengt Karlsson//

Kan det vara fukt det är frågan om??? // MiCke.....

jordflätan

Hörru, har du kollat jordflätan?
Bilen är ju en -94 vilket innebär att den är 10 år gammal, jordflätor oxiderar, det blir dålig kontakt och alla möjliga, konstiga jädra fel kan uppstå. Den sitter väl mellan motorn och karossen på din bil, kostar väl en 50-lapp eller nåt på biltema. Byt den även om den ser "ok" ut.

Ps. Annars har du Perssons bil-el på Bäckby, de är bra. (ligger bakom Aros Video på gjutjärnsgatan, mitt emot Rusta)

--------------------------------------
Cashman kopplar vidare -> :brinnerup

Låter precis som r matte sa om jordfel, ska sitta en jordpunkt bakom instrumentet om jag inte minns fel :va

Varningslampan till SRS-systemet har jag hört att man måste koppla in diagnosverktyg för att släcka, men prova att bryta strömmen ett par min kan räcka för att styrenheten ska "tappa minnet"

Lycka till.

/RG

FredR1k skrev:
Jag tror att hon känner sig ensam... Visar tydliga tecken på för låg uppmärksamhet. Prova att visa lite mer omtanke, kanske en bupersticker. Eller varför inte något speciellt framåt alla hjärtan dag en vaxning? :7peta

:rofl :rofl :rofl

Det finns ju ett rör baktill också :arsele :hihi

Prova att trycka till kontakterna på baksidan av instrumentpanelen -det verkar som om det är där felet är eftersom allt på instrumentpanelen krånglar. Ibland på Saabarna så bränner några av banorna på "kretskortet" på instrumentens baksida. Då får du pilla loss hela instrumentpanelen -se upp med skruvarna från undersidan, de är olika långa, så lägg dom i rätt ordning- och bygla den skadade banan genom att löda en kabel mellan de friska sidorna! Ska du bara trycka till kablarna så kommer du åt dem genom att skruva av högtalaren på instrumentpanelens ovansida.
Lycka till med discolightsen!

*CASHMAN* skrev:
Jag har ett bekymmer. Finns det nån som känner till nån hejare på bilel? Min Saab från 1994 uppvisar symptom på jordfel och jag bara :va
Är det nån som vet vilken firma man kan lita på i stan? Jag har några funderingar på var felen kan sitta men begriper mig inte på sånt man inte kan se eller ta på...........

Tacksam för svar!
/*CASHMAN*

Jag undrar om du hittade en lösning på problemet med din Saab. Jag har nämligen samma problem!

Tacksam för svar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...