Jordenrunt resa över för Ewan McGregor

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Säkerligen en intressant resa för vederbörande deltagare. Luktar en hel del *sensationsjournalistik* över artikeln vilket inte bör förvåna någon med tanke på vart den publicerats.

Länk här

"Slutåkt för Ewan McGregor

Filmstjärnan anlände till New York i går efter att ha kört jorden runt på motorcykel.
Star Wars-stjärnan och polaren Charley Boorman började sin färd i april. De har åkt genom hela Europa, Ryssland, Sibirien, Kazakstan, Mongoliet, Alaska och Nordamerika.
Deras äventyr filmades och kommer visas i en dokumentär senare i år.
Engelsmännen ställde också upp för FN:s barnfond Unicef vid välgörenhetsevent längs resvägen.
- Som pappor, har jag och Charley förståelse för barns behov och den här resan erbjöd oss möjligheten att hjälpa Unicef, sa McGregor enligt Evening Standard.
- Det var en bra ursäkt för att åka motorcykel väldigt väldigt länge, sa han i sitt stora röda skägg enligt CNN."

Jorden runt på båge :tummenupp Ingen långfarare här på sporthoj? Kanske inte rätt bågetyp... Men det finns säkert några bumseägare här som sitter inne med liknande resor??

Aftonbladet om samma berättelse:

"McGregor tillbaka efter jordenruntresa - på mc

ÄVENTYR Ewan McGregor har suttit på hojen sedan början av maj.

Ewan McGregor har just avslutat sitt livs äventyr.
I torsdags rullade skådespelaren in i New York efter att ha färdats jorden runt på motorcykel.
- Det har varit en fantastisk resa. Just nu är det bara överväldigande att ha färdats 20 000 miles (drygt 3 200 mil). Det finns så många underbara minnen, säger McGregor.
"Star Wars"-stjärnan hade sällskap av bästa vännen Charley Boorman.
De startade resan i London i början av maj och fortsatte via Östeuropa, Mongoliet, Sibirien och Alaska till New York.

Svåra krascher
Både McGregor och Boorman har upplevt svåra krascher. De har även omhändertagits av gränsvakter i flera länder.
Ewan McGregor kan inte svara på vad han ska göra nu.
- Jag har ingen aning om vad framtiden har att erbjuda. Jag vill bara köra min motorcykel en bit till."

Last edited:
De visade en jorden runt-resa på hoj på discovery för kanske ett par år sedan. Sibiriens träskmarker var rätt tunga. Hojarna började klappa ihop en efter en och en av motorcyklisterna höll på att stryka med. Slutade med att de hittade nån rysk fabrik mitt i ingenstans och ingenjörerna där såg det som en utmaning att svarva nya motordelar. Sista biten blev de tvungna att hoppa på järnvägen.

mb skrev:
De visade en jorden runt-resa på hoj på discovery för kanske ett par år sedan.

Den där såg jag också, såg tufft ut. Leran i sibiren var ingen lek direkt. Det var kul när de hittade de där vodkadrickande bönderna som hade delar som passade deras hoj. :fyllisar Någon som minns vad de hade för hojar förresten?

Jag vill också ut och tooooura!!!

mb skrev:
De visade en jorden runt-resa på hoj på discovery för kanske ett par år sedan. Sibiriens träskmarker var rätt tunga. Hojarna började klappa ihop en efter en och en av motorcyklisterna höll på att stryka med. Slutade med att de hittade nån rysk fabrik mitt i ingenstans och ingenjörerna där såg det som en utmaning att svarva nya motordelar. Sista biten blev de tvungna att hoppa på järnvägen.

Den såg jag också. Tror det var nånstans i Sibiriens ödemarker ena hojens hjullager(bakre tror jag) skar och dom av nån otrolig slump stannar till vid nån typ liten hydda där det visar sig att snubbarna som bor i hyddan minsann hade ett passande lager i en gammal kartong fylld med lite olika prylar. Snacka om bonnröta att, mitt i ingenstans, lycka med nåt liknande :) Då är ändå mitten av ingenstans den värsta delen av ingenstans ;)

Edit: Spinky Spendrup hann före...

Last edited:
Spinky Spendrup skrev:
Den där såg jag också, såg tufft ut. Leran i sibiren var ingen lek direkt. Det var kul när de hittade de där vodkadrickande bönderna som hade delar som passade deras hoj. :fyllisar Någon som minns vad de hade för hojar förresten?

Jag vill också ut och tooooura!!!

Har för mig att det var Yamaha XT eller TT ???
Troligtvis XT

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back