Jorden går under 18.00, vad ska man hitta på fram tills dess?

Fan, han räknade fel igen gubben...

Att han aldrig lär sig.

Eller?

Utbrott i Islands mest aktiva vulkan

Islands mest aktiva vulkan Grimsvötn har fått utbrott.
Stora rökmoln har synts resa sig från vulkanen under lördagskvällen.
– Det kan bli liknande som Eyjafjallajökull – eller värre. Men det vet vi inte ännu, säger seismologen Reynir Bödvarsson.
Ett år har gått sedan Eyjafjallajökulls utbrott lamslog hela Europas flygtrafik – och tio miljoner människor strandades.
På lördagskvällen fick vulkanen Grimsvötn ett utbrott – och kilometerhöga rökmoln steg snabbt mot himlen.
Det isländska meteorologiska institutet har bekräftat utbrottet som enligt Reynir Bödvarsson och andra experter förväntat sig.
Väntat utbrott
– Vi har väntat oss ett utbrott där, på grund av att jordskalvsaktivietet som indikerar att det skulle komma, säger han till Aftonbladet.
Grimsvötn fick senaste ett utbrott 2004 som inte blev allvarligt, men ännu vet ingen hur lördagens utbrott slutar.
– Det kan bli liknande som Eyjafjallajökull – eller värre. Men det vet vi inte ännu. Det mest sannolika är att det kanske inte blir det, säger Bödvarsson.
Flygtrafikledningar varnade
Tidigare har man sagt att utbrottet troligtvis skulle bli litet, och inte få samma konsekvenser som förra årets flygkaos efter Eyjafjallajökulls utbrott. Men åtgärder har för säkerhets skull tagits.
– Redan nu ska flygtrafikledningar med trafik över Atlanten vara informerade. Man tar försiktighetsåtgärder och ändrar sina rutter.

Vulkanen Grimsvötn ligger under isen i Europas största glaciär Vatnajökull, och är ett mycket aktivt vulkaniskt område.

Texten uppdateras

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13062295.ab

Jag har alltid undrat över människor fascination av domedagsprofetior, verkar vara en lockande tanke för många.

För helvete 5:e gången jag överlever.

Bear grylls, din amatör.

Eller?

Utbrott i Islands mest aktiva vulkan

Att Islänningarna har startat rökmaskinen igen är ju bara för att jävlas med trafikflyge.

Jag har en kompis på Fejjan som häromdagen skrev "Ska till island och luffa runt på hela ön ett tag medan ni loosers går till jobbet som vanligt"
(hästtjej så jag antar att det hade med islandshästar att göra)

Det är borttaget nu...

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage