Jordbävningen

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Omkring tjugo över sex på morgonen skakade Skåne av vad som misstänks vara ett jordskalv. Sydsvenskan har fått in rapporter från Ystad, Vellinge, Lund, Malmö, Löddeköpinge, Tollarp, Flyinge och Vollsjö.

Många väcktes i morse av en kraftig smäll. Uppringare till Sydsvenskan blev mycket rädda när husen skakade. "När till och med min man vaknar är det illa" säger en av uppringarna. ”Jag trodde att ett plan störtade” säger en annan.

Enligt uppgifter i lokalradion ska även resten av Skåne och Blekinge ha känt av skalvet.

Skalvet kändes kraftigt i omkring tio sekunder och rapporterna om skakande hus är många.

Skalvet kändes kraftigt i omkring tio sekunder. Många ringde även till polisen under morgonen. Det är ännu oklart om något skadats under skalvet.

3447786819.jpg

-----------------------------------------------------------------------

Måste bara säga att fyfan jag trodde fan min säng var besatt av onda andar eller något imorse :rofl :hihi :hihi :rofl hela sängen skakade och jag ramlade ner på golvet, vaknade upp och hade en puls på 400slag :D
4,7 på richterskalan är ändå rätt mycket faktiskt, men kul när det väl händer något i skåne :tummenupp

Märkte inte ett skit själv trots att jag fick höra bakefter att hus och säng skakade.
Gojan i buren blev oxå tokig och flaxa omkring.

ahhh va d därför min hund ramla ner från sängen!! :va annars märkte ja heller inte ett skit.....

klockan stod på 06.27 .. trodde först det var en lastbil som rammat huset , men det var ett annat sorts muller :) skakade riktigt ordenligt!:tuttar

katten satt som fastfrusen sen och bara tittade , rörde inte en min :)

En dåligt upphängd julstjärna skakade mot rutan och mina katter flög som ludna flyplan ut ur sovrummet samtidigt som det skramlade i köket.

Först trodde jag att nån startat en ångvält utanför men insåg snart att det var nog Shaking Stevens som rockade vår jord.. Ganska coolt med jordbävning i sverige.. :tummenupp

Hade precis släckt lampan för att gå ner o äta frukost... trodde att tvn höll på o trilla ner.. (sitter upphängd på väggen(vanlig gammal tv))

Sen Stod jag som ett fån.. tills 20 min senare när en frågade mig om jag kännt det... då föll pollettet ner,,

Jag trodde att det spökade då ngt/ngn puttade mig och skrivbordet in i väggen. Kallsvettningar, nerver som sprang på huden och ett glasbord i vardagsrummet som vägrade att stilla sig på 1-2 min efter skalvet. 2 glas ovanpå som stog o dansade tango. :gnissla

Jag fixade med maten till jobb när huset skaka till och tänkte inte mer på det förren jag var på shell och handla när expiditen frågade mig om jag hade märkt av skalvet, nä vad då:va !

Vi bor ju ganska nära epicentrumet och vaknade imorse av att sängen och hela huset skakade och gungade till det dova mullret. En fotoram trillade ner från fönstret och en planka trillade ner på golvet som stod lutad mot en vägg. Våra fönster skallrade och våra katter undrade vad som stod på. Man blev ju rejält skraj först, innan man visste vad det var. :confused:

Sedan började vi spekulera om det ena och det andra, innan vi såg på nyheterna att det var en jordbävning på ca 4,7-5 på richterskalan och det är ju ganska rejält... Man får vara glad att inga personer kom till skada vad man vet nu och vi får hoppas att efterskalvet inte blir så "skakigt". :)

Senare idag Onsdag kommer chefen för Sverigen underättelsetjänst hålla en presskonferens.

Det "skalv" som kändes var bara ett misslyckande av den inhyrda entreprenören LKAB som försökte spränga bort Skåne så det flöt tillbaka till Danmark.

Han kommer också presentera Sveriges nya kustlinje i höjd med Smålads stenar där den kommer befinna sig efter nästa mer framgångsrika försök.

Umm Vi vet att Skåne fortfarande är okuperat.:pannkyss

Senare idag Onsdag kommer chefen för Sverigen underättelsetjänst hålla en presskonferens.

Det "skalv" som kändes var bara ett misslyckande av den inhyrda entreprenören LKAB som försökte spränga bort Skåne så det flöt tillbaka till Danmark.

Han kommer också presentera Sveriges nya kustlinje i höjd med Smålads stenar där den kommer befinna sig efter nästa mer framgångsrika försök.

hellre dansk än svensk :) ..

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS !

NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE !
Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olssoni Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ursin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.
Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.
Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kange skåningarna en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:
snaps till julbordet
extra grädde i ris á la Maltan
extra fet ful-fiskad ål
specialimporterade äpplen till äpplekagan filtar till soffan, för eftermiddagsluren Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!
DU KANRÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!
Skånsk jordbävningshjälps konto se radiohjälpen

hallå dududu tralla tillbaka till ditt lilla sthlms forum nu vaaa.....ÄN finns vi kvar! ;)

I DK tror de att det var svenskan som försökte spränga Danmark bort med underjordiska surströmningsburkar:)

-skåne får aldrig bli dansk igen, så kommer alla vi danskjävlar att flytta längra norrut;)

Ärligt talat så hade det gärna fått hända för mig ;) tror ni i resten av Sverige hade gått under utan oss skåningar, det är vi som är Sveriges stora inkomstkälla :slicka

hellre dansk än svensk :) ..

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:
JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS !

NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE !
Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olssoni Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ursin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.
Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.
Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kange skåningarna en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:
snaps till julbordet
extra grädde i ris á la Maltan
extra fet ful-fiskad ål
specialimporterade äpplen till äpplekagan filtar till soffan, för eftermiddagsluren Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!
DU KANRÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!
Skånsk jordbävningshjälps konto se radiohjälpen

HEHEHE Klockrent!! Hit me stålar :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...