Joråsåattee

Jag skulle då ligga lågt med kritiken tills dess registreringsbesiktningen var klar och godkänd...

Gissar att när han har fått bilen lagad så kommer inte hitta en station som godkänner den. Det kommer surt igen, finns en hel del personer på den institutionen som gillar makt.

Last edited:
Man kan ju undra hur i helvete man tänker när man gasar helvet!!!oneonone!11 med andras bilar...

Ahhh, ketchupeffekt när den är som bäst. Kul kille förresten, vad får honom att tro att de skulle sparka en anställd för en sådan sak? Vet han inte om att han bor i Sverige, landet där du inte får sparka odugliga arbetare?

Man kan ju undra hur i helvete man tänker när man gasar helvet!!!oneonone!11 med andras bilar...

Precis. Jag brukar kolla på Barkarbydagarna ibland. Folk drar ur mc-handlarnas flong nya demohojar iförda flipflops tills det oundvikliga alltid händer: Minst 1 geni kraschar och får liggandes åka mercakombi i Sthlms Läns Landstings regi. :gnissla

Precis. Jag brukar kolla på Barkarbydagarna ibland. Folk drar ur mc-handlarnas flong nya demohojar iförda flipflops tills det oundvikliga alltid händer: Minst 1 geni kraschar och får liggandes åka mercakombi i Sthlms Läns Landstings regi. :gnissla

Mja, men nu tycker jag ju att det är viss skillnad på att crasha ett företags bil/hoj, som t.o.m. har som syfte att provköras, och att smälla en privatpersons pärla, men det kanske bara är jag?

Fattar inte att besiktningsgubbarna vågar okynnesgasa med någon annans fordon.

Det är väl bara ett par år sedan någon av de lyckades kvadda en hyfsat vässad Katana, som besiktningsmanen insisterade på att provköra trots att ägaren varnat för att den var svårkörd och avrådde från provkörning?

Mja, men nu tycker jag ju att det är viss skillnad på att crasha ett företags bil/hoj, som ju t.o.m. har som syfte att provköras, och att smälla en privat persons pärla, men det kanske bara är jag?

Jag gillar inte att pressa grejor jag inte äger öht. Bara en helt onödig risk till konflikt om ngt händer.

...Fast när jag var 18 med nytt bilkort tyckte jag ju förstås att det var himla festligt att brassa med föräldrarnas BMW :gnissla

Det påminner mig förresten om när jag skulle regbesikta kawan (svenskimport). Besiktningsmannen säger: "ja, egentligen kanske jag borde provköra motorcyckeln, men det hade ju varit synd att kvadda den såhär lagom till helgen", och så stämplar han pappren.

:)

Jag gillar inte att pressa grejor jag inte äger öht. Bara en helt onödig risk till konflikt om ngt händer.

...Fast när jag var 18 med nytt bilkort tyckte jag ju förstås att det var himla festligt att brassa med föräldrarnas BMW :gnissla

Du har självklart rätt, men det är ändå inte riktigt samma sak tycker jag. :)

Jag har egen BMW, jag får brassa föräldrarnas folkvagn istället, för fanskapet går ej. :/

Last edited:
Lite så skulle jag också känna. Om jag jobbade på bilprovningen och det kommer in en sjukt snygg hotrod-harley. Där man ser att det är hur många månaders jobb som helst bakom och med en handbyggd tvålitersmotor och hur många hästar som helst. Ja då skulle min sista tanke vara att elda ur den. Bara tanken på en missad växel och säg en krökt stötstång skulle få mig att rysa. Däremot skulle jag gärna kolla på när ägaren tryckte på lite när han drog. Så tror jag att de flesta motorintresserade besiktningsmän känner. Men uppenbarligen inte alla om man får tro förstainläggets artikel :D

Ni håller er till tyska vagnar i din familj ser jag! Inte fel! :D

Det påminner mig förresten om när jag skulle regbesikta kawan (svenskimport). Besiktningsmannen säger: "ja, egentligen kanske jag borde provköra motorcyckeln, men det hade ju varit synd att kvadda den såhär lagom till helgen", och så stämplar han pappren.

:)

Du har självklart rätt, men det är ändå inte riktigt samma sak tycker jag. :)

Jag har egen BMW, jag får brassa föräldrarnas folkvagn istället, för fanskapet går ej. :/

Inte så lätt alla gånger för bilprovargubbarna, de där suprabilarna brukar ju ha ratten på fel sida. :skrämd

Är det någon som vet om bes.gubben kan hindra en från att följa med i sitt fordon när dom provkör?

Kommer jag till en hormonstinn snorvalp när jag ska besiktiga raggarbilen så åker han inte en meter utan mig i bilen iaf.

Edit: :mad:

Inte så lätt alla gånger för bilprovargubbarna, de där suprabilarna brukar ju ha ratten på fel sida. :skrämd

Därför får man köra efter sin förmåga kanske ;) Pedalerna sitter likadant som på en vänsterstyrd bil, så det kan man inte skylla på.

Inte så svårt att köra såna bilar som många tror. enda nackdelen jag kan komma på är vid omkörningar och man inte har nån polare som hänger med :D

Kommer jag till en hormonstinn snorvalp när jag ska besiktiga raggarbilen så åker han inte en meter utan mig i bilen iaf.

Edit: :mad:

Hade gjort likadant. Många snorungar som tänker att nu har dem chansen att gasa lite med en snygg jänkare/sportbil. Folk som inte har respekt för andras grejer gör mig förbannad :mad:

Last edited:
Därför får man köra efter sin förmåga kanske ;) Pedalerna sitter likadant som på en vänsterstyrd bil, så det kan man inte skylla på.

Inte så svårt att köra såna bilar som många tror. enda nackdelen jag kan komma på är vid omkörningar och man inte har nån polare som hänger med :D

När jag var i Australien (vänstertrafik) och körde så lärde man sig faktiskt efter ett tag att titta åt rätt håll i korsningar men högerhanden slog man i dörren hela tiden när man försökte växla...

Har kört postens vänsterstyrda VW-buss också (i Sverige) och att slicka vänsterkanten i högersvängar var rätt rejsigt. :tungan Men omkörningar var lite jobbigare som du säger.

När jag var i Australien (vänstertrafik) och körde så lärde man sig faktiskt efter ett tag att titta åt rätt håll i korsningar men högerhanden slog man i dörren hela tiden när man försökte växla...

Har kört postens vänsterstyrda VW-buss också (i Sverige) och att slicka vänsterkanten i högersvängar var rätt rejsigt. :tungan Men omkörningar var lite jobbigare som du säger.

Att dra sig mot mittlinjen och dra på vindrutetorkarna istället för blinkersen är nåt man gjorde i början när man var ovan :P, så lite skumt är det. Många kompisar som tyckt det varit skumt att sitta på vänstersida utan ratt :D

Att dra sig mot mittlinjen och dra på vindrutetorkarna istället för blinkersen är nåt man gjorde i början när man var ovan :P, så lite skumt är det. Många kompisar som tyckt det varit skumt att sitta på vänstersida utan ratt :D

En av mina värsta hojresor var som 20-åring i en vänsterhängd sidvagn på en vråltrimmad HD halvtopp fran 1927 med galen förare, Volvo B20-kolvar och raka rör.

Det var en totalupplevelse varje gång föraren skulle ut ut och kolla om det var fritt för omkörning när vi hamnat bakom en lastbil: Hela sidvagnen ut i mötande innan han såg ngt.

På den gamla tanken var halva tankloggan bortbränd efter en förgasarbrand. Det kändes förtroendeingivande :gnissla

Last edited:
En av mina värsta hojresor var som 20-åring i en vänsterhängd sidvagn på en vråltrimmad HD halvtopp fran 1927 med galen förare, Volvo B20-kolvar och raka rör.

Det var en totalupplevelse varje gång föraren skulle ut ut och kolla om det var fritt för omkörning när vi hamnat bakom en lastbil: Hela sidvagnen ut i mötande innan han såg ngt.

På den gamla tanken var halva tankloggan bortbränd efter en förgasarbrand. Det kändes förtroendeingivande :gnissla

Haha ser det framför mig, en skrikande tonåring med moppe mustasch mitt framför en bil/lastbil, i en sleten sidovagn, innan den svänger in mot vägen igen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg