JonneB blir kriminell

CayLe skrev:
Får jag ta på dej? :rolleyes:

Eftersom det regnar tar jag flyget upp till dig och det landar 06:25 enligt tabellerna, kom o ta på mig då för sen sticker jag igen - ska tura lite hade jag tänkt :cool:

750RR

Jonne_boy skrev:
inte dirkekt första mc killen dom stoppar där

Vadå?
du har ju "aldrig" kört på ett hjul där :tummenupp

nä det e sant .. faan man blir ju så jävla lack , dom brukar stå där vid halv sex rycket på mornarna i bland också.. dom vill verkligen ta oss arbetare.. jag blir bara sne när jag ser dom där och det brukar sluta i att man vill ha ett race! ja vet barnsligt !! men va faan!!

och förresten... det brukar gå lite fortare än 75 för dej bortåt.. :crash

berggren_martin skrev:
Bara att betala och se glad ut, 1600 är rätt lindigt med tanke på hur sällan man åker på böter. Du hade ju lika gärna kunnat mista kortet om lasern gett utlag på 81 km/h.

Vad jag vet så torskar du kortet om du åker 71 på 50-väg men i detta falle tusse kanske var snäll och skrev ner det lite

fireblade skrev:
Vad jag vet så torskar du kortet om du åker 71 på 50-väg men i detta falle tusse kanske var snäll och skrev ner det lite

81 va det jag fick höra efter i skolan..

jag va helt säker på att det va 71 med

och hade räknat med att tappa kortet!

jag gjorde EXAKT samma misstag fast med bilen ( & det var 79 :rodnar ) fast jag har mitt kort på prövotid..men han saatt jag vart av med skiten men det har inte kommit hem något från LS
(3 veckor nu :confused: )

Mer än 30 för fort på 50-väg och mer än 20 för fort på 30-väg är vad som gäller, däremot varierar det mellan distrikten om kortet ryker vid 80 eller 81 km/h...... Man får som sagt heller inte köra mer än tillåten hastighet vid omkörning. Du kan chansa på att ta en rättegång och hoppas på att polisen inte vill offra en semesterdag för att sätta dit dig, något högre straff kan du inte få. Eller så pyntar du och ser glad ut.

Kanske dags att skaffa en hoj med sådana fartresurser att du inte behöver stanna utan kan nöja dig med att ge dom fingret och dra vidare?. :D

Tråkigt grabben!
Mycket ansvarigt av dig iaf att stanna och ta smällen. :tummenupp

Det är det ju inte alla som gör(har jag hört)

Var glad att du klarade kortet iaf. Pengarna är tråkiga att bli av med men man överlever. Jag fick böter med bilen i våras så nu kör jag inte för fort längre(med bil).

:bow Fri fart för motorcyklar! :bow

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back