Jollymoto passar inte... NSR-91

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Jollymoto passar inte... NSR-91 hjälp

Tja
har köpt ett jollymoto system till min nsr125r 91 men när jag skulle montera det så upptäcker jag att jag måste skruva bort skjutssfotpinnen för att få plats med slutdämparen (kolfiberdämpare) och bromspedalen tar i expandern om man trampar hårt. Mot cylindern passar det dock klockrent. funderade på att värma o böja röret efter expandern så jag kan ha kvar skjutspinnen. Måste böja ner 4 cm, e det någon bra idé lr blir röret ovalt då? vill gärna kunna skjutsa på hojen. någon ide om hur man ska göra... :huvet :va :huvet

någon där ute med nsr o jollymoto?
 

Bifogat

  • soetdjur.gif
    soetdjur.gif
    11.5 KB · Visningar: 30
Last edited:
vet inte om det går att värma/böja utan att det blir ovalt. Men, om det blir ovalt och mindre diameter(edit: yta) så riskerar du kolvhaveri p g a värme. Ett tips är att kapa, vinkla om något och sedan svetsa ihop.
 
Last edited:
man kan kunna fylla det med sand och sedan böja det!
för då blir det perfekt! :)
har lärt mig det i skolan!
går på energi och där böjer vi rör hela dagarna :)
lär ju funka på ett avgasrör!
samma grej ju.
 
håkanolsson skrev:
vet inte om det går att värma/böja utan att det blir ovalt. Men, om det blir ovalt och mindre diameter(edit: yta) så riskerar du kolvhaveri p g a värme. Ett tips är att kapa, vinkla om något och sedan svetsa ihop.


Jo jag funderat på o kapa, e nog säkrast, d med sand kanske oxå funkar men fylla hela expandern o allt med sand låter lite läskigt. oki drar till verkstan imorrn. spännande=) nu när snön försvinner vill man få ordning på grejerna

tackar
 
tobbe_en1 skrev:
man kan kunna fylla det med sand och sedan böja det!
för då blir det perfekt! :)
har lärt mig det i skolan!
går på energi och där böjer vi rör hela dagarna :)
lär ju funka på ett avgasrör!
samma grej ju.


D med sand lät inte så dumt men kapning e nog säkrast iaf.
vad gav du för rs:en? funderade oxå på att importera. vad kostar inreggning o sånt, alltsammans?
 
jag beställde en rs 00.
och jag sa till dom på verona(där jag fixade den)
att den max fick gå på 33000.
men då fixar dom med att ta hem den.
stryper den om det behövs,regar den, kollar motor m.m plus 3månaders garanti :)
 
tobbe_en1 skrev:
jag beställde en rs 00.
och jag sa till dom på verona(där jag fixade den)
att den max fick gå på 33000.
men då fixar dom med att ta hem den.
stryper den om det behövs,regar den, kollar motor m.m plus 3månaders garanti :)

nice kör hårt de 3 första månaderna :)
 
Flummo skrev:
Inte om man vet vad man gör. Att vinkla om det lite påverkar inte effekten.

Och hur många på 125a delen "vet vad de gör" när det gäller den saken tror du? Givetvis kan man ändra formen om man kompenserar på nåt annat sätt.
 
cRoC skrev:
Och hur många på 125a delen "vet vad de gör" när det gäller den saken tror du? Givetvis kan man ändra formen om man kompenserar på nåt annat sätt.
Kapningen lämnar jag till en som kan. han heter niklas, har en turbotrimmad gsx 1200 med 312 hk på 98 oktan. fick ut 40 hk på bakhjulet(rullande landsväg) på sin RD 125 m.m. han e född för att trimma
 
Den sista pipen av pipan är bara kritisk på en punkt. Det är arean på utblåset. För stor - för lite tryck/undertryck i kammaren och sämre effekt. För liten - brända kolvar/skuren motor. Så länge man inte ändrar arean/diametern är det inga problem. Man kan t o m sätta utblåset mitt på t ex sidan av slutkonen om man vill. Att kapa o vinkla om är inga problem.
 
Menar du att pipen på slutdämparen har så stor betydelse? Eller menar du rörets storlek precis innan dämparen?
 
Han menar stingern, röret efter expansionskammaren och innan ljuddämparen.
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top