johans mc

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
tjenare alla mc vänner.
jag är ny här på sporthoj och funderar på att köpa en ny z750 på johans mc i gbg.
jag har närmare till bike i trollhättan men tycker att bike känns rätt så sunkigt eftersom alla mc,n står i en klumphög medan hos johans mc står allting snyggt och prydligt modell efter modell....
när jag gjorde mitt besök där så kom ägaren johan isebäck och visade runt mig i butiken och hjälpte mig med val av hjälm och klädstorlekar eftersom jag är en stor och rejäl man.
jag blev väldigt possitivt bemött av både johan och personalen och undrar om jag blir lika possitivt bemött när mc,n krånglar eller det blir något fel på den i framtiden.
med tanke på att dom har taskiga betyg om man kollar betygsättning av mc firmor.
tja,det var allt jag ville för denna gången mina vänner..
mvh anders alias spawn
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Jag kan berätta något om Johans MC som jag tycker är väldigt positivt. Köpte en beg hoj där för några år sedan. Det visade sig att packboxen på utgående axel (vid framdrevet) var slut och läckte.
Eftersom jag bor i Skåne så var jag inte sugen på att åka till GBG för en sån reparation. Kontaktade Johans MC per telefon och de löste det hela föredömligt. Jag lämnade in MC´n på närmaste akturiserade verkstad, verkstaden skickade faktura till Johans MC :tummenupp

Men varför köpa 750 om du väger mkt? Slå till med en lite mer vridstark hoj.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jag kan berätta något om Johans MC som jag tycker är väldigt positivt. Köpte en beg hoj där för några år sedan. Det visade sig att packboxen på utgående axel (vid framdrevet) var slut och läckte.
Eftersom jag bor i Skåne så var jag inte sugen på att åka till GBG för en sån reparation. Kontaktade Johans MC per telefon och de löste det hela föredömligt. Jag lämnade in MC´n på närmaste akturiserade verkstad, verkstaden skickade faktura till Johans MC :tummenupp

Men varför köpa 750 om du väger mkt? Slå till med en lite mer vridstark hoj.
jag tycker z750 är en snygg och prisvärd maskin men jag har kollat in fz1 men den är betydligt dyrare i inköp så jag vet inte om jag har råd till den maskinen,ev beg men då förlorar jag den femåriga garantin om jag inte hittar en beg till bra pris i gbg eller i närheten...
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Om hojen skulle krångla så kan du ju vända dig till vilken kawaverkstad som helst nästan.
Samma gäller väl alla hojar.
 

Mary

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Utanför Gbg
Hoj
KTM 690 Duke
Jag och min sambo köpte två nya KTM 690 duke av johans i sommar. När min pajade efter 6 mil och inte startade igen på vår första längre semester vi skulle ut på ringde vi dem strax innan kl 18 och förklarade vad som var problemet och att vi trodde att det var bensinpumpen. Killen vi pratade med sa att kom hit med den imån morgon så kollar vi på den direkt. Vi var där när de öppnade men fick bara som svar att de inte hade tid. Jag tycker vi fick ett dåligt bemötande, det tog dem ca 5 sek att konstatera att det var bensinpumpen det var fel på när de väl tittade på hojen. Jag begärde inte att de skulle lägga flera timmar på den men att de kanske kunde kolla på den en kvart för att se att det var något enkelt fel. Det fick bli en bilsemester ist.
Har handlat hoj av Bike oxå, det har inte varit några problem där för mig.

Jag kan tänka mig att handla hoj på både johans och bike igen.

/Maria
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Om hojen skulle krångla så kan du ju vända dig till vilken kawaverkstad som helst nästan.
Samma gäller väl alla hojar.

är det inte så att om den 5 åriga trygghetsgarantin skall gälla så ska mc,n vara köpt och alla servicarna skall var gjorda på samma ställe som man har köpt hojen.
köper jag en beg hoj till bra pris som finns i ex mora så har ju mc,n forfarande kvar garantin om den är reativ ny men om den skall gälla så krävs det att jag måste åka till mora för att serva den i fortsättningen tills garantin går ut.
så sa dom på johans mc när jag frågade om den 5 åriga trygghetsgarantin som jag tycker för övrigt är jävligt bra.
har jag helt fel så blir jag jätteglad för då kan jag köpa en beg i ex mora för ett bra pris men ändå serva den på ex bike i trollhättan.
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
är det inte så att om den 5 åriga trygghetsgarantin skall gälla så ska mc,n vara köpt och alla servicarna skall var gjorda på samma ställe som man har köpt hojen.
köper jag en beg hoj till bra pris som finns i ex mora så har ju mc,n forfarande kvar garantin om den är reativ ny men om den skall gälla så krävs det att jag måste åka till mora för att serva den i fortsättningen tills garantin går ut.
så sa dom på johans mc när jag frågade om den 5 åriga trygghetsgarantin som jag tycker för övrigt är jävligt bra.
har jag helt fel så blir jag jätteglad för då kan jag köpa en beg i ex mora för ett bra pris men ändå serva den på ex bike i trollhättan.

Vet inte... Men det later konstigt om det vore sa.
Min hoj e kopt i karlstad...och jag har fatt garantifel atgardade pa hondacenter i gbg.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det skiljer mellan olika märken under dom 3 sista åren. Hos Honda är det en garanti som generalagenten lämnar. Medan hos andra är det åf som står för garantin. Hondas lösning är att föredra tycker jag.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Det skiljer mellan olika märken under dom 3 sista åren. Hos Honda är det en garanti som generalagenten lämnar. Medan hos andra är det åf som står för garantin. Hondas lösning är att föredra tycker jag.

hondas lösning är bra om det är så och jag tvivlar inte en sekund på att du har rätt min vän.
verkar som yamaha har samma deal som honda bara man lämnar in den på en yamaha återförsäljare så fixar dom detta.
någon som vet något annat.....
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ring direkt till återförsäljarna och fråga så slipper du få svar som kanske inte är 100% korrekta. :)
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top