Johans MC ny Suzuki-återförsäljare

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Fick precis en lapp i brevlådan att Johans MC är ny återförsäljare av Suzuki.

Ni som kör kawa och triumph, hur är de på servicesidan?

Vi som kör Suzuki i den här stan är ju inte bortskämda med kvalitativ & seriös återförsäljare/service-ställen

Ska fixa min i vinter och lappen påstår "upp till 50% på arbetskostnaden vid service". Fast bokstavligt talat kan det ju vara 1% också...

Har inte råkat ut för något negativt när man handlat prylar hos dem & de nissarna bakom den disken verkar vettiga. Fick även hjälp när koppling sket sig och jag inte kunde växla, på en gammal sukka. Var ju svårt att ta sig någon längre sträcka & undvika rödljus...

Last edited:
Fick också lappen. Äntligen en seriös aktör att ha att göra med. :tummenupp

Edit. Man får ju en Suzukimugg vid service! Det räcker ju bara det för att övertyga en. :D

Fick också lappen. Äntligen en seriös aktör att ha att göra med. :tummenupp

Edit. Man får ju en Suzukimugg vid service! Det räcker ju bara det för att övertyga en. :D

Johans seriös?? värre skitbutik får man leta efter.

En anledning att inte köpa triumph eller KTM har ju varit att det bara e johans som har dem, som tur är för kawwaägare finns ju kenneths.

Ej gjort service än på min trajja. Dock bytat någon motorkåpa på den.
Över lag tycker jag att Johans MC är en bra handlare. Eller rättare sagt bara fått bra bemötande av dem. Till och med frugan som inte vet något om MC eller mcprylar får hjälp utan att bli lurad. Dvs hon kommer hem med saker som dels passar och inte enbart de dyraste sakerna utan de vettiga prylarna vad gäller pris kontra kvallite.

Tror att alla suzukiägare kommer känna att de får ett enormt lyft i servicenivå genom Johans MC.

Om ni inte har infon så bygger de ett nytt ställe mittemot Ikea Bäckebol. Dvs på andra sidan E6'an. Ska tydligen bli ganska stort...

Finns en här på forumet som inte var så glad efter dom bytt tank på hans street3. När vi kom dit var den nästan full, när vi skulle hemåt igen så försvann han bakom på rv40 efter bara några km. Det visade sig att meken inte hällt över bensinen..

Bemötandet var bra.

(några små lacksläpp på garantin)

Last edited:
Jag som har nära till dem nu. Typiskt att de måste flytta...
Alla andra mc-hak verkar ju annars att samlas i södra änden av stan.

Kan nog vara smart att vara så nära köpcentrat. kanske fångar in någon impulsköpare eller får in någon extra återfallsknutte som dumpar frugan på ikea...

Köpte en beggad tank där i tisdags och första intrycket var bra.
Trevliga och prutade ner själva pga en felmarkering.

Var ett par år sen jag var där sist så ska inte vara alltför negativ, låter på er andra som de bättrat sig några snäpp så kanske värt att besöka nya butiken då :D

kör ju dessutom sukka så

jag servar själv men dom har alltid varit bra när jag varit där och handlat delar eller whatever. :tummenupp

Var ett par år sen jag var där sist så ska inte vara alltför negativ, låter på er andra som de bättrat sig några snäpp så kanske värt att besöka nya butiken då :D

kör ju dessutom sukka så

Förr tyckte jag inte de var så bra, lite stöddiga i butiken fick jag intryck av , men som sagt det intrycket var många år sen jag fick. Köpte min första hoj där.

Nu förtiden när jag varit där så har man fått helt ok service när man haft frågor. Verkstadsgubbarna är hjälpsamma när vi snackat med dem.

Deras serviceverkstad verkar variera kraftigt. Dock verkar dem klart vettigare än din-mc i Göteborg som varit alternativet tidigare.

Fel som Johans gjort vid service som jag varit med om är:

Monterat kedja med clipslås där clippet sitter åt fel håll så att de vill åka av av sig själv. (det här ser jag mest allvarligt på. Dödssynd men som tur var hann inget hända och alla kan väl göra fel antar jag)

Borrat hål för knapp i ny kåpa men borrat 6mm för stort, typ 24 istället för18mm. Satt en klisterlapp med kolfiberlook över för att dölja sitt misstag.

Gjort ett par märken på sving vid kedjebyte.

Använt icke originalskruvar utan annat härke.

DE HAR DOCK ÅTGÄRDAT ALLA FEL UTAN SNACK. Verkar vara någon mekaniker hos dem som har tummen mitt i hand men att överlag verkar dem bra.

Alltid när jag köpt saker av dem tycker jag dem haft hyggligt bemötande och har inte varit allt för negativa till lite förhandling kring priser mm.

Jag ger dem 6.5 pluppar av 10.
Din-mc 3 av 10 för att ge referens.

Jag tänker helt klart testa dem lite med sukkidelar osv.

ps. servar alltid själv då jag är trött på alla klåpare. De fallen jag räknat upp är polare som kommit från Johans nyservat och jag kollat över och hittat felen. Kan klåpa själv ibland men känns bättre att inte betalt för det vart fall :)

Last edited:
Kul tycker jag!
Jag har bara handlat en hoj av dem och har inte haft någon erfarenhet av service.
Tycker dock att bemötandet alltid varit helt ok när jag varit där...

Vilken nyhet! Jag är superglad om jag slipper Din-mc som jag bara haft problem med, Känner även en av mekanikerna, Viggo om någon vet vem det är. :)

Jag tycker dem e bra. Köpte en 09a där för några veckor sedan. Handlat hjälm o provkört lite grann.

För Bike thn har jag lite svårt för hoj-försäljarna, men butiken e trevlig.

Johans seriös?? värre skitbutik får man leta efter.

En anledning att inte köpa triumph eller KTM har ju varit att det bara e johans som har dem, som tur är för kawwaägare finns ju kenneths.

Köpte en beg ktm 640 05á av dem per tel sa den var i topp skick. De skickade mig en hoj med trasigt batteri,luft i bromsarna,slitet bakdäck, trasig startmotor som saknade kugg vilka fann i motorn.. För lite olja i motorn. o trasigt bakljus. Haha behöver inte säga mer men visst var det trist. Annars e dom relativt trevliga..

Last edited:
Kommer aldrig lämna min hoj till dom igen.
De bytte drivpaket och jag sa uttryckligen till om att kedjan skulle nitas, när jag fick tillbaka hojen satt det ett felvänt clipslås där istället.
2 ggr har den varit inne och två gånger har jag fått tillbaka en hoj som inte frikopplar, trots att det som skulle åtgärdas inte satt i närheten av kopplingsvajern. :jisses

(Servar själv numera, det som jag inte vill göra lämnas bort till Roland på RN. Ärligare mek finns nog inte.)

Affären däremot är det precis tvärtom.
Grym service o sköna gubbar, hjälper gärna till! Aldrig haft ngt problem där! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT