Johan Blixt och MC-verkstan i Gubbängen

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Men om man har en mailadress och en hemsida så bör man ju iaf sköta om den. Alternativt skriva på hemsidan att man inte har tid att svara på mail och be kunder att ringa istället.

Absolut. Men om man läser om alla andra mekare och verkstäder så är väl det här "felet" en piss i nilen.

Jag tar hellre en grym mekaniker med dåliga mailvanor än en "medioker" mekare som alltid svarar på mail.
Men det är upp till var och en.
 
Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Absolut. Men om man läser om alla andra mekare och verkstäder så är väl det här "felet" en piss i nilen.

Jag tar hellre en grym mekaniker med dåliga mailvanor än en "medioker" mekare som alltid svarar på mail.
Men det är upp till var och en.

Givetvis.. Men jag tycker fortfarande att det är rätt dumt att uppge en kontaktväg som i verkligheten inte finns. Lika dumt som att ha ett telefonnummer utan att svara på det och sen hänvisa till att det bästa sättet för kontakt är att hälsa på rent fysiskt.

Hurvida han är en bättre eller sämre mekaniker överlämnar jag till folk som kan något om den saken.
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Vill också ge den här familjen en eloge!
Ringde i fredags ang ett enklare, men samtidigt kritiskt arbete (30-40 min) och han erbjöd mig en tid på söndag kväll! Vem fan jobbar söndagar i denna branchen och dessutom på kvällen?! Kvickt och väl utfört arbete samtidigt som både Petra och Johan var extremt trevliga människor, den totala motsatsen till majoriteten av bittra och dryga mekaniker i detta län alltså. Priset var också mkt skäligt. Jag lär lätt återkomma till dom när jag behöver det nästa gång :banana

Ang mailkontakten, åk dit och titta så förstår ni att det inte finns tid för att sitta å svara på högen av mailj som dimper in varje dag. Jag är inte heller ngt fan av telefonkontakt om mail finns tillgänglig, men samtalet med Johan var som att ringa sin egen kusin och snacka lite härligt strunt i ett par minuter.
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Använd dem inte för mycket, jag vill gärna ha lätt att få tider framöver :arsele :tungan
Har alltid fått snabb respons även via e-post. Rekommenderas.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Denna härliga kille och familj är helt suveräna :tummenupp Har servat allt jag ägt där de sista åren och är alltid mer än nöjd. Alla handlare i Sthlm borde se och lära av denna man, han vet vad service och kunskap innebär!:)
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Kul att höra något positivt om en mc-verkstad för en gång skull! De bra verkstäderna i Stockholmsområdet verkar vara få, så det är bra att dom uppmärksammas:tummenupp
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Kul att höra något positivt om en mc-verkstad för en gång skull! De bra verkstäderna i Stockholmsområdet verkar vara få, så det är bra att dom uppmärksammas:tummenupp

Inte bara duktiga MC-mekar i 08-området som behöver uppmärksammas. Själv har jag så dåliga erfarenheter av att lämna in mina fordon att jag tycker att det är en fröjd att läsa att det fortfarande finns folk som både är kompetenta och är serviceminded inom detta skrået.

All heder till en sådan mek
 

vagalume

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2015
Ort
Dalarna
Hoj
2005 Suzuki Gsx 1400
Den Kille är helt underbar!! Har lämnat min gsx för bytt av drivpaket och jag var med hela tiden medans han gjort jobbet. Nästa dag hade jag lite problem med hojen och han kom till mig med släpp och hämtade det.
Nästa dag var allt fixat. Pris kan jag säga att det är det bästa inom stockholm!!
familjen helt underbara med otrolig bra bemötande.:banana
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Det har nämnts tidigare i andra trådar, men kolla in Mcproffsen i Hägerstens sida. Den lämnar övrigt att önska.
Dock vet dessa herrar hur man meckar och är proffsiga. Sidan senast uppdaterad 2002..haha.
Jag mailade om priser och tider till dem. Kom bara ett svar med "RING":glömdet
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Det har nämnts tidigare i andra trådar, men kolla in Mcproffsen i Hägerstens sida. Den lämnar övrigt att önska.
Dock vet dessa herrar hur man meckar och är proffsiga. Sidan senast uppdaterad 2002..haha.
Jag mailade om priser och tider till dem. Kom bara ett svar med "RING":glömdet

Antagligen för att om de svarade på mail så skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på.... Tider till dem står ju redan på hemsidan som du varit inne på... :7peta
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Antagligen för att om de svarade på mail så skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på.... Tider till dem står ju redan på hemsidan som du varit inne på... :7peta
Ehhhhh... Varför har man då en en hemsida med en mailadress undrar jag då?:dummer
 

TNB

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2008
Ort
Nacka
Hoj
KTM 450, BMW K1300R, Yamaha XT1200Z,
Är ingen tillfällighet att MC-proffsen servar polisens hojar, lämnar alltid in hojen där, och det Fredrik inte kan om hojar är inte värt att lära sig
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Antagligen för att om de svarade på mail så skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på sen skulle du ha en följdfråga som de svarade på.... Tider till dem står ju redan på hemsidan som du varit inne på... :7peta

Du kanske har aktier i MC Proffsen?? Jag kritiserade ej deras upplägg, dock har de en hemsida som ej verkar uppdateras..
 

Jean-Arne

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Gixxer 1000 K8
Vart ligger denna verkstad? Jag tycks inte komma in på deras hemsida, om nu inte mc proffsen i hägersten är samma som mc verkstaden i gubbängen?
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Det är inte samma!

Mc verkstaden ligger bakom gubbängensfältet sett från Örbyleden.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Du kanske har aktier i MC Proffsen?? Jag kritiserade ej deras upplägg, dock har de en hemsida som ej verkar uppdateras..

Jepp, vill du köpa? :yoparty Haha! Närå, menade inget illa. De har säkert mycket att göra nu när säsongen drar igång, för att hjälpa dig på smidigaste sättet vill de att du ringer. :tummenupp
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top