Jobbtider

Jag jobbar ca 45 timmar dag/kväll/natt ena veckan och är ledig varannan vecka. Innebär ju tyvärr att man jobbar varannan helg...

hur går det att du inte betalar skatt? svartjobb?

Har hand om konferensen ombord på en båt mellan CPH - Oslo.
Danska staten "betalar" vår skatt för att det inte ska kosta så mkt för rederierna att anställa oss nordbor så att rederierna inte anställer annan billig arbetskraft från t ex Indonesien.

skulle gärna jobba som en fd.polare gjorde, 12timmarsdagar. Jobbar 3, ledig 2, jobbar 2, ledig 3.

Danska staten "betalar" vår skatt för att det inte ska kosta så mkt för rederierna att anställa oss nordbor så att rederierna inte anställer annan billig arbetskraft från t ex Indonesien.

Nu förstår jag :tummenupp

Glömde att skriva att jag jobbar 14 dagar (10h/dag) och sen ledig 14 dagar.
Passar mig helt perfekt då man kan åka på semester varje månad om man nu skulle vilja det. :)

ja jag hade också sånt jobb innan där man var en vecka på båten sedan en vecka land!

Men lite mcrelaterat blir det ju då arbete är den största tidstjuven när det gäller hojåka.

Henrik

Sant och för att orka åka MC måsta man äta. Nån som har nåt bra recept på kyklingfilé?

Jag jobbar ungefär 11h mån-tors sen 6-8h på fredag, 2 veckors ledigt på sommarn. Dubbeltypiskt!!1

Jag hade gärna arbetat 12h i tre dagar, men det passar inte till mitt arbete. Nu arbetar jag officiellt vanliga kontorstider, men som många vet så räcker dem timmarna oftast inte till..

3 dagar LÄTT:tummenupp

Sant och för att orka åka MC måsta man äta. Nån som har nåt bra recept på kyklingfilé?

Yes,hacka vitlök och blanda med olja och oregano,häll på filen,linda in i folie,lägg på grenröret och ta en 10milasväng i högt tempo!

Henrik

gjort det länge? vet folk som vart anstälda via danmark där företaget betalat in skatt, synd bara att svenska myndigheter inte räkna det som skatt och skicka räkning efter 2-3år på flera hundratusen till varje anställd. Dom räkna det som arbetsgivaravgift eller nått.

hade tagit 4dagar i veckan, gillar mitt jobb men jobbar nu 10h/dag 5-6dar i veckan, aldrig ledig :3freak

gjort det länge? vet folk som vart anstälda via danmark där företaget betalat in skatt, synd bara att svenska myndigheter inte räkna det som skatt och skicka räkning efter 2-3år på flera hundratusen till varje anställd. Dom räkna det som arbetsgivaravgift eller nått.

hade tagit 4dagar i veckan, gillar mitt jobb men jobbar nu 10h/dag 5-6dar i veckan, aldrig ledig :3freak

Ja det var bara ett avtal som gick ut för ca 1½ år sedan och staten började jaga oss men allt löste sig.
Var 2 st i hbg b la som skulle betala av 300000.
Men avtalen förnyades och ingen blev skyldig någoting.
Så allt är som det ska vara.
Men det var ett par stressiga månader :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman