jobbigt el fel för en okunnig

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
jag har nu drabats av ett eller flera el fel.. och eftersom jag är ganska kass
på el själv så kanske nån av er kan hjälpa mig.

de är så att jag haft i sär och byggt ny bakram påmin cbr 900 -92 , och nu när jag satt ihop den och skulle provstarta så är den död

soppa pumpen går ej och jag tror inte jag får nån gnista.. men allt annat funkar..

inga säkringar i säkrings boxen har pajjat


till lägas kanske ska att jag punktade bakramen när den satt på hojjen, hadde kopplat bort alla relän(som jag httade), cdi, batteri m.m

nån som har nån teori om vad de kan vara???

tusen tack på förhand
 
Det ska inte vara någon fara att svetsa en med alla relän cdi jag allt org jag svetsar hejdvilt överallt utan att knäckt något!!

Du måste ju glömmt någon kontakt..
Kolla om du har någon aktivitet fram till tändspolarna . mät med vanlig voltmät ställd till 20v på kablarna som går in i tändspolen (från cdi box). mätaren ska tokfladdra några volt när du kör startmotorn. Just i dag fixade jag en elfelshoj på det viset ..fanns aktivitet men inen gnista,, tog då tändspolen från volvon v70 och tjuvkopplade in och vipps gnista. Men jag tror knappast du knäckt spolarna!! Du måste få igång bränslepumen först...
 
Det ska inte vara någon fara att svetsa en med alla relän cdi jag allt org jag svetsar hejdvilt överallt utan att knäckt något!!

Du måste ju glömmt någon kontakt..
Kolla om du har någon aktivitet fram till tändspolarna . mät med vanlig voltmät ställd till 20v på kablarna som går in i tändspolen (från cdi box). mätaren ska tokfladdra några volt när du kör startmotorn. Just i dag fixade jag en elfelshoj på det viset ..fanns aktivitet men inen gnista,, tog då tändspolen från volvon v70 och tjuvkopplade in och vipps gnista. Men jag tror knappast du knäckt spolarna!! Du måste få igång bränslepumen först...


kollade de i går och jag mätte på dom 2 små ingående kablarna som går till en av tändspolarna och jag har ström dit iaf vet inte hur jag ska mäta för att se om jag har nån typ av ström ut..

tror de är glapp i bränsle cut relät, för jag har jord fram till pumpen och pumpen går om jag direckt kopplar den på batteriet
 
kollade de i går och jag mätte på dom 2 små ingående kablarna som går till en av tändspolarna och jag har ström dit iaf vet inte hur jag ska mäta för att se om jag har nån typ av ström ut..

tror de är glapp i bränsle cut relät, för jag har jord fram till pumpen och pumpen går om jag direckt kopplar den på batteriet

efter jag hadde blivigt lite kompis med multimetern så löste de sig:tungan

de va ett glapp relä och ett kabelbrott på en av kablarna som gick från cdi:n till tändspolen.. så nu går den igen:yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top