Jobbhjälp till min sambo!

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Kulturraket
Älskade sporthojsfamilj.

Finns det någon därute som har vetskap om något företag i Helsingborgsregionen som har omedelbart behov av personal?
Min älskade sambo har gått utan jobb i många månader och det börjar tära på hennes förstånd.
Jag gör allt jag kan för att hjälpa henne finna en arbetsgivare, men ingen tycks ha behov och när det väl är annonser ute som "passar" så sållas hon bort i processen.
Jag försöker vara en förstående partner, men hon har förändrats så mycket på sistone och hennes liv har förlorat all mening enligt henne.
(Vilket ju är en osanning av gigantiska mått).
Hon betyder allt för mig och hennes olycka gör hål i mitt hjärta.

Hon jobbar gärna med pappersarbete eller lager och allt däremellan.

Jag är själv arbetsledare på ett företag, men vår bolagspolicy förbjuder familjemedlemmar att vistas på samma arbetsplats.

Jag är evigt tacksam för tips som kan hjälpa min älskling att finna meningsfull sysselsättning. :Bugar
PM:a mig om Du har tips.

/Henrik

Tänk vad toppen om vi kunde ordna en arbetsförmedling via SH? :rolleyes:

Jag har ett häfte som heter företags fakta, där i kan man gå under vissa kateogorier ex: "möbler"
Där finns nästan alla företag med som bor i sin komun.
Mitt tips är att, skicka mejl till massa företag, skit i hur kul jobben verkar bara man har något att göra.
I mejlet ska det vara en kort presentation, och att hon e villig att utbjuda sin arbetskraft till företaget.

Jag gjorde så i veckan, och har redan nu ett extra jobb.
Har även skaffat praktik plats på det sättet.

Mvh: Jonathan

Vad har hon jobbat med

Det är ju ganska bra att veta vad hon arbetat med tidigare och om hon har erfarenhet av vissa datorprogram etc.

Jga lovar hålla ögonen öppna.

Fluffig skrev:
Det är ju ganska bra att veta vad hon arbetat med tidigare och om hon har erfarenhet av vissa datorprogram etc.

Jga lovar hålla ögonen öppna.

Hon har erfarenhet av "administrativt" arbete, kundmottagning, butik- och livsmedelshantering, lagerarbete, blomsterbinderi mm.
En person som passar i sociala situationer och i en "serviceminded" verksamhet.
Datormässigt har hon kunskaper i Windows-miljön, Officepaketet samt enklare kunskaper i Movex.
Hon fyller 32 i vinter och är en otroligt rutinerad och strukturerad arbetsmyra som har väldigt lätt för att lära sig saker.

Lojal till tusen är hon och hugger i ordenligt trots välmanikerade naglar. :)

Varför är en sådan toppentjej arbetslös frågar många sig säkert?
Jo, hon hade ett suveränt jobb innan, tills hon träffade mig dvs.
Vi träffades på vår tidigare arbetsplats och som "straff" valde hennes förra chef att inte förlänga hennes anställning pga. de intriger som kan uppstå.
:död

(Jag hade en ledande befattning på förra bolaget, men sa upp mig omgående för att slippa mentaliteten).

Företagsfakta finns även på nätet http://www.foretagsfakta.se/

enkel sökning på helsingborg listar 6847 olika företag. Om hon kollar igenom brancherna och bara söker de som hon är intresserad av så blir det säkert ett hundratal företag kvar.

Skriv en liten lagom kort pressentation om sig själv och massutskicka till dem. Många av dem går det ju bra o maila till så man behöver ju inte köpa 40 000 frimärken och kuvär.

Det var så jag fick mitt ex-jobb som senare ledde till en fast tjänst på företaget. Jag skickade ca 100-120 mail och det var väl ca 10 företag som ville ha in mera uppgifter om mig(CV) och så, men endast 1 som erbjöd anställning, så jag vet, DET ÄR ETT JÄVLA SKITGÖRA att söka jobb, men man ska ALDRIG ge sig!

Om du vill hjälpa henne extra mycket så kan ju du sätta dig och skriva en pressentation om henne som du kan ge henne ifall hon är djupt nere i en svacka och inte ens har ork att börja med det.

Lycka till!

Tackar för tipsen.
Ja, jag ska hjälpa henne att plundra mailregistren för ett utskick.

Det här ska nog gå susen!

Har hon körkort?
har haft det i mer än två år?

Då kan hon förmodligen börja köra taxi. Att ta taxi-kort är lika lätt som att skriva upp för bilteorin. Sen ska man kontakta nåt taxi-företag. Förslagsvis nåt av dom störtsta. Då har man fler bilar och droskägare att välja mellan.

Det är inte alls dyrt att komma igång, nåra tusen så är kursavgifter betalda och legget i fickan. Även uniform.

Tänk iaf på det. Idag är det inte så ovanligt att tjejer kör taxi. Dom har lite lättare att få fasta kunder och därmed kör dom in lite mer pengar.

Ett annat alternativ är budbil.

Jag svarar gärna på fler frågor. Det gör säkert även Taxi Kurir eller vad det nu är för bolag där nere som gäller.

Lycka till!
Mark

PS: jag har haft mitt taxi-jobb som ett extrajobb. Dock har det täckt över luckor mellan två jobb osv. Det är aldrig svårt att få jobb.

Henkmaster skrev:
Finns det någon därute som har vetskap om något företag i Helsingborgsregionen som har omedelbart behov av personal?

Taxi har som någon säger alltid behov av personal!
:tummenupp

Det är synd att såna människor som verkar vara duktiga på att jobba står utan jobb när det finns idioter så att det svämmar över på vissa jobb..

Måste bara tipsa och säga att Banverket med jämna mellanrum söker folk. Omsättningen på tågtrafikledningarna är rätt hög iom att man plockar folk internt för att vidareutbilda uppåt. För att ex bli trafikinformatör behöver man ingen speciell utbildning, vad jag vet, inte när jag började som det för några år sen iaf... Och efter ngt år, så får man ofta chansen att gå kurser för att för att bli trafikledare ex. Nackdelen med det jobbet för henne, är väl då att man jobbar i Malmö. Men jag har några bekanta som bor i Hbg och pendlar, de anser inte att det är ngt större problem iaf.

Just nu söker de inte folk, men kolla in på banverket.se med jämna mellanrum, brukar vara sökningar minst ett par ggr per år!

Ring och prata med Anders Nordstedt på Tuvan stängsel i Helsingborg. Dom har precis gått och fusionerat en massa bolag så dom kan ha lediga platser. Kan vara värt ett försök.

Tackar för alla tips!
*lyfter på hatten*
:)

Vi kämpar vidare med ansökningar för hennes del.
Fortsätt gärna med fler insidertips!

/Henke

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!