Jobberbjudande, industrimekaniker STHLM

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Vi söker nu en ny medarbetare till våran verkstadsavdelning här på Kemetyl AB. Vi är belägna i de södra delarna av STHLM, närmare bestämt i Jordbro industriområde.

Vi är mest kända för våra egna varumärken så som T-Röd, T-Blå osv men producerar mycket private labels också (andra varumärken).

Arbetsuppgifterna består av att felsöka och reparera befintlig utrustning/maskiner.

Huvudfabriken består utav sex stycken produktionslinjer där vi producerar enheter med volym mellan 0,3liter och 1000liter.

Lättare svets och svarvkunskaper är meriterande men ej krav.

Lite på hugget och intresserad av att lära upp sig på nya maskiner när det tillkommer/byts ut.
Klurig och full i fan för att komma på smarta lösningar på mindre problem.

Med fördel även aningen yngre sökanden då vi hoppas på ett långvarigt samarbete med rätt person :tummenupp

Låter skoj men vilka tidigare erfarenheter utav mekning ska man ha?

Jag kör enduro då måste man kunna meka lite

Sen kör jag Skoda pickup till och från banan, då måste man kunna meka ännu mera :näsblod

Personligen mekar jag med båda fordonen. :tummenupp

Låter skoj men vilka tidigare erfarenheter utav mekning ska man ha?

Jag kör enduro då måste man kunna meka lite

Sen kör jag Skoda pickup till och från banan, då måste man kunna meka ännu mera :näsblod

Personligen mekar jag med båda fordonen. :tummenupp

Hej!

Tidigare erfarenhet från verkstadsarbete/underhåll inom industriell tillverkning är högst önskvärt.
Någon form av teknisk utbildning i grund och botten är ett krav.

Hej!

Tidigare erfarenhet från verkstadsarbete/underhåll inom industriell tillverkning är högst önskvärt.
Någon form av teknisk utbildning i grund och botten är ett krav.

Jag hatar min arbetsplats och är desperat att byta!!

Jag är högskoleingenjör i maskinteknik, har 6 års erfarenhet som montör av lastbilschassier och motorer, T-truckkort och jobbat som truckis, AB-körkort, även jobbat som projektledare, driftledare, haft flera administrativa tjänster (mycket duktig på detta!!) i totalt typ 7 år samt har mekat bilar och hojar på fritiden, allmänt händig och är fan inte rädd att lägga mig i växellådsolja och smörjfett (!).

Vad är mina chanser?

Jag hatar min arbetsplats och är desperat att byta!!

Jag är högskoleingenjör i maskinteknik, har 6 års erfarenhet som montör av lastbilschassier och motorer, T-truckkort och jobbat som truckis, AB-körkort, även jobbat som projektledare, driftledare, haft flera administrativa tjänster (mycket duktig på detta!!) i totalt typ 7 år samt har mekat bilar och hojar på fritiden, allmänt händig och är fan inte rädd att lägga mig i växellådsolja och smörjfett (!).

Vad är mina chanser?

Skicka ett PM med lite mer detaljerad info så skall jag vidarebefodra detta till min chef som tar besluten om att kalla till intervju :)

Du verkar dock lite överkvalificerad för den här tjänsten...

Kan man anta att intervjuer sker publikt i denna tråd?

Nej, det kan man inte.

Last edited:

Snåljåp, "skills" efterfrågas ju...och det verkar som det är den kompetens ni behöver. Om jag inte missminner mig så är även mycket av er utrustning rätt så föråldrad, så lite omtanke behövs nog :)

Får man meka med kranen som häller i kräkmedlet i T-Röden?

....Det ryktas om att "vissa" företag struntar i att denutera alkoholen pga det är för dyrt :gnissla

Snåljåp, "skills" efterfrågas ju...och det verkar som det är den kompetens ni behöver. Om jag inte missminner mig så är även mycket av er utrustning rätt så föråldrad, så lite omtanke behövs nog :)

Jag menade bara att en utbildad högskoleingenjör kanske löper en aningen större risk att tröttna på jobbet tidigare än någon med mindre utbildning.

Vi har en del föråldrad utrustning ja, även om det blivit ett litet uppsving de senaste två åren.
Har du varit här? :)

Får man dricka hur mycket T-röd man vill?

Jupp, fast inte på arbetstid :D

Last edited:
Jag menade bara att en utbildad högskoleingenjör kanske löper en aningen större risk att tröttna på jobbet tidigare än någon med mindre utbildning.

Vi har en del föråldrad utrustning ja, även om det blivit ett litet uppsving de senaste två åren.
Har du varit här? :)

Besökt er några gånger i tjänsten. SH är en liten värld :)

Ha ha, ok. Suger åt mig det som en komplimang. Och tackar för ett ärligt svar! :tummenupp

Och "Grävlingen" kanske till viss del slog huvet på spiken ang "snåljåp" då jag inte byter till ett jobb med lägre lön än vad jag anser en ingetjör är värd. Vilket du säkert förstod. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park