Jobbcoach på arbetsförmedlingen?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har förvisso ett jobb, men tyvärr inte ett jobb jag trivs med eller är utbildad för.
Har sökt ett gäng tjänster inom life science men inte fått napp, trots att jag är närapå överkvalificerad.
Misstänker att jag inte lyckas smöra/skryta tillräckligt mycket i mina ansökningar, och tror jag behöver synpunkter på hur dessa skall göras. CV och PB är i nuläget skrivna enligt diverse guider på nätet.
Har hört att arbetsförmedlingen har jobbcoacher som kan hjälpa till med detta. Stämmer detta och är det isåfall nån som har nån erfarenhet av dem?

Ring din närmsta arbetsförmedling, statlig eller privat, och fråga. :tummenupp
När man väl har kommit förbi deras besserwisserattityd kan dom vara riktigt hjälpsamma. Lycka till med sökandet. :)

Dom hyr in dom tjänsterna nu förtiden, jag var iväg o träffade en sån. Allt skedde utanför arbetsförmedlingens lokaler så det finns potential att man faktiskt kan få hjälp.

Ring o säg att vill ha hjälp.

På arbetsförmdelingens hemsida kan du se vilka det finns att välja mellan på din ort.

Jag har en jobbcoach på arbetsförmedlingen sen en månad tillbaka. Har än så länge inte hänt så mycket men skall på möte på onsdag. Har haft ett personligt möte med coachen där jag fick säga vad jag kunde tänka mig att arbeta med och vad jag tänker göra i framtiden etc. Får väl se ifall det resulterar i nånting.

Jobbguiden som bok kan jag tipsa dig om:) Jag har läst den nu och där står det mycket nyttigt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg