Jobbar du alldeles för mycket?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Jobbar DU för mycket under dagarna/veckorna?

• Antal röstningar
    0
Jobbar inte för många timmar,men har det åthelvete för stressigt
på den arbetstid man är där. :brinnerup

Jobbar minst 12h per dygn helg som vardag, så här inför jul. Lika är det inför semestern. Hade 10 dagars semester i sommar inte i följd. Varken mer betalt eller mer ledigt.

Tja vad säger man, så här är det att vara egen.
Men snart kommer våren och i år ska jag lyckas vara ledig en hel del och bara ängna mej åt hojåkning.

händer att man jobbar för mycket, men det tar man igen på puben :tomten

För mycket... pappaledighet m.m. så nu är min lilla grupp 2 istället för 4,5. Bara att bita i till slutet på januari. Kör dessutom nattjour varannan vecka nu pga manfallet = så här vill man inte ha det i längden. Var länge sen jag tyckte det var häftigt med mycket övertid.

MikkE skrev:
Tjenix!

Tänkte fråga om DU jobbar alldeles för mycket under dagarna/veckorna.
Kom och tänkte på det nu då jag själv snart är inne på min 20e timme i rad nu.

/Micke

Skulle numera ALDRIG falla mig in att jobba mer än nödvändigt.... :)

En gång i tiden så jobbade jag MYCKET, men kom fram till att man IOFS fick en smula övertidsersättning, som staten snodde en stor del av, men att man i det långa loppet bara blev utnyttjad/lurad av arbetsgivaren... :huvet Så, nu jobbar jag mina vanliga timmar, mår bra av det, ingen blir i långa loppet lycklig av för mycket jobba!

MEN, om jag skulle vara egen företagare, så att eventuell extra-vinst gick i min ficka, eller att det behövdes en massa timmar för att ens få det gå runt, DÅ skulle det nog vara en annan sak.

/B

Last edited:
Jag jobbar exakt så mycket så att jag har råd att vara ledig.

Jobbar ungefär 10.30-20.00 om dagarna, ledig en helg/månad...
Kan säga att dom arbetstider jag har nu är fan dom sämsta som finns!! Hela den vakna delen av dygnet går åt till att jobba, när man kommer hem ifrån jobbet vid 20.30 så kraschar man i soffan och ligger där i 3h ungefär innan man går o lägger sig. Vaknar vid 09.00 och sen är det dags att åka till jobbet igen :huvet

Har inget socialt liv överhuvudtaget, om jag är ledig te x en onsdag mitt i veckan så jobbar iaf alla polare med "normala" jobb. Dessutom är man ändå så slut att man inte orkar göra nått seriösare än o sitta framför datorn hela dagen.

Ska börja leta efter nytt jobb, det här funkar inte i längden. Nä, nu måste jag gå och sova. Imorgon jobbar jag 09.30-22.00 :död

Har friheten att få jobba precis hur mycket jag vill... utan att få övertidsersättning dessutom... så som svar på frågan... JA jag jobbar för mycket.
Ibland undrar man vad fan man håller på med men när man sen är inne i "stimmet" så är det ju så jäkla kul!
Försöker kompensera mig med lite tidigare hemgång när den ljusa årstiden kommer.

andersbrink skrev:
Fråga man kan ställa sig... ska jag ge mig liv för ett sketet jobb?

Så länge jobbet inte är ens hobby eller hobbyn ens jobb - ska man åka hem när ordinarie arbetstid är över - om man inte blivit beordrad att jobba över (det finns regler för hur och när övertid kan/får beordras). Självpåtagna arbetstider är det dummaste man kan göra om man är löneslav och någon profitetar på det arbete man utför.

Förhoppningsvis lär man sig första gången man får stanna hemma för magkatarr så att man inte senare kräks upp blod, dvs åker in akut med blödande magsår. I bästa fall...

Det finns fyra saker här i livet som är absolut nödvändiga och som inte går att välja bort om man nu inte hade tänkt att dö "vacker".

1) Sova
2) Äta
3) Vänner
4) Motion

Trodde det var
1:Äta
2:Skita
3:Sova
4:Pöka
5:Vänner
6:Motion
7: (mc)Dragracing
8:
9:
:rolleyes:

6.42-15.48, mån-fre. Ledig varannan fredag samt alla klämdagar vid jul (förra året blev det 18 lediga dagar).

Kan jobba över nån gång om jag själv känner för det.

Njae..oftast inte.

Börjar 05:30 och går hem när jag är färdig, inte tidigare än 14:30.

SSDD skrev:
Trodde det var
1:Äta
4:Pöka
6:Motion
8:
9:
:rolleyes:

Hmmm, trodde jag kände dig.... borde väl vara... :rolleyes:

1:Mecka HD
4:Mecka HD
6:Mecka HD
8:Tokmecka HD
9:Sova
10. Mecka HD
11. Trimma HD
12. Laga trimmad HD
13. Krama frugan och söka tröst
14. Tokmecka HD
15. Tokmecka med frugan och ställa av HDn, eller tvärtom...
16. Jobba en liten stund... :D
17. Börja om från ruta 1...

Tur att du även har sporthoj att köra runt med! :tummenupp

/B

Jobbar från ca 9:00 till 24:00 på vardagar och ett par timmar varje dag på helgen. Minns inte när jag var ledig en hel dag sist, nångång i somras kanske.
Jobbar hemifrån och kör eget :)

MackeNo1 skrev:
Jobbar ungefär 10.30-20.00 om dagarna, ledig en helg/månad...
Kan säga att dom arbetstider jag har nu är fan dom sämsta som finns!! Hela den vakna delen av dygnet går åt till att jobba, när man kommer hem ifrån jobbet vid 20.30 så kraschar man i soffan och ligger där i 3h ungefär innan man går o lägger sig. Vaknar vid 09.00 och sen är det dags att åka till jobbet igen :huvet

Har inget socialt liv överhuvudtaget, om jag är ledig te x en onsdag mitt i veckan så jobbar iaf alla polare med "normala" jobb. Dessutom är man ändå så slut att man inte orkar göra nått seriösare än o sitta framför datorn hela dagen.

Ska börja leta efter nytt jobb, det här funkar inte i längden. Nä, nu måste jag gå och sova. Imorgon jobbar jag 09.30-22.00 :död

Sämst var det att köra glassbilen :hihi
Tänk dig 13-22(ibland 23:30) var dag och 9-19 varannan lördag.

Orkade man kunde man köra ner till stranden på sommaren innan jobbet o kolla halvnakna brudar ett tag, men träffa kompisar funkade inte eftersom de hade normala tider. När de slutade jobbade jag fortfarande.

Värst var det när Ravetrancer ringde en dag o undra var man höll hus på Bikemeet :brinnerup Körde glass och hatade mitt liv var dag.

Idag gör jag vad jag vill när jag vill och tjänar så det räcker o blir över. Fan va glad jag egentligen borde vara.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman