Jobbar du alldeles för mycket?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Jobbar DU för mycket under dagarna/veckorna?

• Antal röstningar
    0

MikkE

Guest
Tjenix!

Tänkte fråga om DU jobbar alldeles för mycket under dagarna/veckorna.
Kom och tänkte på det nu då jag själv snart är inne på min 20e timme i rad nu.

Har varit vaken sedan 12:30 i söndags till nu, varav jobbat sedan 16:30 och gör det fortfarande. Kommer att jobba fram till kl 15:00 idag, sedan blir det läggdags :)

/Micke

Jobba ? Näe... inte mer än nödvändigt. Man måste ju leva också.

Jobbar för mycket enligt mina mått, e ledig 3 dagar ena veckan och 5 dagar andra veckan. Men då e det ju helgskift, så varje lör-sön e jag 12 timmar på jobbet samt 2 vardagar varannan vecka. Det tycker jag e på tok för mycket, en dag i månaden på jobbet e lagom!!

Blir det för mycket kan man ju alltid gå in på sporthoj.com ;)

Finns någon slags humor i att på arbetstid fråga på ett hoj-forum om man jobbar för hårt/mycket :hihi

Ädit: Det ena utesluter förstås inte det andra.

Idag jobbar jag sjätte dagen av tio på rad, nu är det ett tiotimmars nattskift jag ska gå.. bara 50 timmar arbete kvar så är jag ledig i nån dag :)

Jag far inte hem över julen utan får jobba, på juldagen har jag 17h inplanerat :/

JobbaDE för mycket.

när jag efter 1v varje dag haft yrsel och skakningar gick jag till läkarn som gav mig diagnosen - Utbrändhet.

Varit sjukskriven sen augusti nu men är nu på bättringsvägen.

Förövrigt.
Håller på att läsa en bok om utbrändhet.
handlar om 2st som dött pga detta, hjärtat har bara lagt av för dom.
Helt sjukt jue.

mmmmm har alltid lide av den sumtomen att jobba för mycke.....kan äsga så här på en 18 dagars period så kommer jag få ihopp 188 timmar, två av dessa (ej sammanhängande) har jag vare ledig men har pyssla med annat så nån större vila vart de ej. :rolleyes:
Har nu 8 pass kvar.... :3freak och det börjar kännas gjorde likannde förra månaden.
Jobbar som minst 11 timmar och som mest 14 ibland ännu mer per pass.

Utbränd har jag redan vare och känner att så här bör jag inte fortsätta nu men men lön måste man ju ha av nån himmlans dum anledning :huvet :3freak :4skrika

Om man räknas skola som jobb så :tungan

Har varit i skolan dagligen (inkl helger självklart) i 8 veckor nu. I kombination med jobb 2-3kvällar/vecka börjar det bli lite för mycket. :3freak

Fråga man kan ställa sig... ska jag ge mig liv för ett sketet jobb?

Så länge jobbet inte är ens hobby eller hobbyn ens jobb - ska man åka hem när ordinarie arbetstid är över - om man inte blivit beordrad att jobba över (det finns regler för hur och när övertid kan/får beordras). Självpåtagna arbetstider är det dummaste man kan göra om man är löneslav och någon profitetar på det arbete man utför.

Förhoppningsvis lär man sig första gången man får stanna hemma för magkatarr så att man inte senare kräks upp blod, dvs åker in akut med blödande magsår. I bästa fall...

Det finns fyra saker här i livet som är absolut nödvändiga och som inte går att välja bort om man nu inte hade tänkt att dö "vacker".

1) Sova
2) Äta
3) Vänner
4) Motion

Egentligen borde jag också skriva att jag jobbaDE för mycket. Kollade mina timrapporter och såg att jag hade varit ledig två dagar i rad en gång på ett år så jag sa upp mig. :) Sen har jag iofs fått ett nytt jobb som jag ska börja första januari så jag behöver bara gå "arbetslös" (läs ta ut semester) 12 dagar.

Pluggar heltid, men det är oftast bara föreläsningar från 830 ->1500/1400. Sen jobbar jag 1630-2200 två dagar i veckan med + ibland lite krogjobb med resor på helgerna.

man kan jobba mkt i korta perioder, men hela våren/vintern jobbade jag ca 12h varje dag :)
skønt o vara ledig nästan hela sommaren sen :hej

Börjar faktiskt kännas som det är lite överdrivet mycket jobb här nu på sistone. Hinner ju inte med SH knappt ;)
På 2.5 månad har jag petat in över 100 timmar övertid, våra beredskapsveckor liknar inte beredskap, utan snarare att den veckan man har beredskap jobbar man dygnet runt..
Det tar på kroppen, men passar just nu plånboken rätt bra, även om det känns som Fet-Göran tar det mesta..

Jobbar alldeles för mycket helger å nätter, inte för mycket i veckorna..

/B

Jag jobbar inte för mycket. :)

7:40 - 16:20 Mån- Fre

Aldrig övertid eller helgarbete, och tjänar ändå en hygglig summa per månad.

Och idag fick man ett kuvert med julbonus. Tackar...tackar... !! :tummenupp

//Madelene

Har jobbat 6 nätter i veckan i 5års tid nu, plus att jag ofta får jobba natt+dag.. fast på söndagar är jag ju ledig...så nä, jag jobbar lagom :D

Får bestämma min arbetstid previs som jag vill, förra veckan blev det väl runt 40 timmar, den här veckan är jag nog ledig onsdag och fredag tror jag. Har inte jobbat en övertidstimme sedan vintern -02. Men då jobbade jag iofs rätt ofta runt 200-240h/månad men det var bara drygt och det mesta ger man ju ändå till Staten så då tröttnade jag och kom på andra sätt att tillbringa övertiden på.

Jag försöker se till att vara helt ledig på kvällar och helger, oavsett vad jag pysslar med. Tror inte det är bra att ha ett jobb som förföljer en dygnet runt.

Back