Jobbansökan, bild?

RecursiveExistence

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag håller på att söka en massa jobb just nu och grejer med CV och personliga brev och hela det köret... Och så sa en polare till mig idag när vi diskuterade saker och sa: "Haru ingen bild? Det är ju fan skit viktigt att ha med!"

Är bild verkligen så viktigt? Borde jag ta en snygg bild på mig och bifoga? :gnissla

I ditt fall, skippa bilden....

Näe, skämt åsido, bild kan vara en fördel om man ser någorlunda "vanlig" ut, är man EMO med rosa tofs i håret så kan det ju vara en nackdel.

Jag hatar fan att söka jobb. Ena säger att CV ska se ut så, andra säger att CV ska se ut på det viset, andra säger att det ska finnas med i Personligtbrev, endel säger att personligtbrev ska bara vara 1/3 A4 andra säger att det ska vara ett helt A4 sen ska man ha uppgifter där och här och sen ska man inte ha några uppgifter alls. Kan man inte bara göra en standard istället?

Kan iofs tycka att det är helt ok med bild. Trots allt är ju ett CV till för att presentera dig. För några år sedan så hade nästan ingen bild med men nu för tiden när man får CVn från sökande så är mer än hälften med bild.
Har iofs ingen betydelse mer än att det ser trevligt ut att ha ett ansikte på den som söker..

Jag känner inte att jag gjort någon skillnad, inte medvetet i alla fall. Däremot så är jag beredd att hålla med GuW, dvs att det kan spela roll och speciellt kanske beroende på tjänst.

Lycka till med jobbsökandet!

Det beror lite på vad du söker för typ av jobb. Är det Ica Maxi som hägrar igen? ;)

Nej, men faktiskt ett kassaarbete :gnissla

Kan iofs tycka att det är helt ok med bild. Trots allt är ju ett CV till för att presentera dig. För några år sedan så hade nästan ingen bild med men nu för tiden när man får CVn från sökande så är mer än hälften med bild.
Har iofs ingen betydelse mer än att det ser trevligt ut att ha ett ansikte på den som söker..

Jag känner inte att jag gjort någon skillnad, inte medvetet i alla fall. Däremot så är jag beredd att hålla med GuW, dvs att det kan spela roll och speciellt kanske beroende på tjänst.

Lycka till med jobbsökandet!

Lycka till kan nog behövas känns det som. Får ta och fixa till en bild nån dag när jag orkar. :)

Det är föresten ingen här som jobbar på nåt företag som söker jobb föresten? :rolleyes:

Som söker personal menar du, i närheten av ISS då eller?

Personal menar jag självklart. Mycket i huvudet nu...

Fördelen med ISS är ju att jag kretsar ju runt jorden och kan hoppa av lite här och där. Men jag vill gärna ha ganska mycket i lön för mina pendlingskostnader är rätt höga om man säger så... fast det brukar jag kunna göra avdrag för i deklarationen.

Jag som chef och anställer folk tycker att det är ett + att ha med foto i ansökan.

Så svar på din fråga är alltså: ja.

Klart man ska ha med foto... om man nu söker till Big Brother eller Idol.

Annars är det lite fjortisvarning på det...

Som sagt ett foto är helt klart ett + när man söker jobb. så upp med ett foto nu så vi får se hur ful eller snyggdu är.

Näe, skämt åsido, bild kan vara en fördel om man ser någorlunda "vanlig" ut, är man EMO med rosa tofs i håret så kan det ju vara en nackdel.

2483668674_49144d1b8c.jpg

:D

Jag har kikat på ett par hundra ansökningar för inte så länge sen och de med bild tilltalade mig mer. Men se till att det är ett vanligt porträtt och inte en bild där du poserar på nån strand. :)

Jag har kikat på ett par hundra ansökningar för inte så länge sen och de med bild tilltalade mig mer. Men se till att det är ett vanligt porträtt och inte en bild där du poserar på nån strand. :)
En burnout då? Eller om man uiilar? Om man posar framför sina wheels? En bild från när man askalas raggade 50taggare på finlandsfärjan? :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg