Jobba som mc-mekaniker?

Fighterized

Dumfödd
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
zx7r
Tjena!
Finns det nån som jobbar som hojmek här på SH?

Ständigt dessa yrkes-funderingar..
Jag funderar själv på att läsa till motorcykelmekaniker, men det känns lite riskabelt eftersom det är så smalt.

Hur ser arbetsmarknaden ut? måste man hanka sig fram, och jobba något år här & något år där...

Hur ser löneläget ut?

Ja, det verkar vara OK jobb.

Dock lär det blir mycket mer moped/crossmoppe/scooter jobb än vad man förväntar sig.

Jag sökte jobb på Mc-poolen i Sumpan. Va där och kollade runt lite åså, Men det blev att jag tackade nej iaf.

Sådär kan du ju alltid söka, en tjänst finns ledig. =)

Men ja annars, det är väl som vilket mek jobb som helst. Bara att det är väl roligare å skruva mc än att skruva bil t.ex. =)

Specifik Mc-utbildning verkar lite att ta i. Sålänge du har "mekandet" i ryggraden, brukar man klara av alla slags mek-jobb.

Många vill nog dessutom ha säsongsanställning. T.ex April-Oktober. Det är ju då det är som kaotiskt. Vinter halvåret blir ju rätt lugnt..

Löneläget som jag skulle fått på Mc-poolen (om jag hade hoppat på där) var runt 17 k månadslön.

Handlar ju mer om ""talang"" än att kunna just ett specifikt område...

De finns alltid sug efter folk som kan laga de vi andra pajjat.. :banana

haha sunt bonnförnuft å lite fingerfärdighet så kan du både ställa ventilspel och byta kolvringar :D

Har själv funderat på saken.. vad ska man göra efter plugget..
Hört att det finns MC gymnasium i motala.. vad blir man efter nåt sånt?.. mekaniker?.
Jaa.. det hade nog varit kul det.. sen är jag inte så insatt i 4t men marknaden behöver väl mest 2t mek.. ( endå dom som går sönder). eller?.
Bara en tanke från min sida att 2t skulle vara det man fick skruva mest i . moppar osv som sagt.. sånt som ständigt rasar.

Webspy skrev:
Finns det Mc-mekutbildningar ??

Jepp, jag tog en broschyar på mc mässan i GBG. Finns en påbyggnasutbildning i motala, 2 terminer. Start 29:e augusti.