Jobba på Nordsjön?

Espen skrev:
36,000 Nok i månaden, varav 80,000:- om året är helt skattefritt. Den låga lönen p.g.a som J.Porta anmärker på att jag inte är "riktig" matros utan "lärling" av nått slag!

Det säger du, kan du bevisa det här på nåt sätt
:tomten

Thermal skrev:
Är också lite skeptisk till den lönen för matroslärling, en 2:e maskinist har en grundlön på ca 38000 norska pengar. 28 papp låter mer rimligt däremot.

Jo, det låter lite skoj, sen så känner jag en del folk som sökt till lite supplybåtar. Som är aktivt sjöfolk dessutom, verkar lite udda att de skall ta nån obefaren jungman från Sverige och lära upp från scratch.

Fast jag kan ju ha fel....

J.Porta skrev:
Jo, det låter lite skoj, sen så känner jag en del folk som sökt till lite supplybåtar. Som är aktivt sjöfolk dessutom, verkar lite udda att de skall ta nån obefaren jungman från Sverige och lära upp från scratch.

Fast jag kan ju ha fel....

Detta är informationen jag har fått av Gunnar Oldereide som är överste styrman på just Normand Mjolne. Han råkar även vara min far, eller iaf den som gjorde mamma på smällen :rolleyes: (Hur lät det då? Dom skildes när jag var 3, jobbet var anledningen givetvis :tungan )
Björn Oldereide, pensionerad kapten, är min farfar och han var på solstad rederiet i 25 år.

Jag är inte i läge att försvara mina uttalanden då min erfarenhet är lika med noll... kan bara säga det jag får berättat!

Men ni kan inget annat än att hjälpa mig då jag ställer era frågor till Gunnar och får på så vis reda på mer själv, problemet är att han ligger ute just nu... vilket gör frågeställandet svårt!

Så ligger det till (känns konstigt att skriva så personligt på ett forum, men men...)

Jaha, då är det som det är då :)

Det är alltid lättare att få jobb med rätt kontakter :tummenupp

Fast jag är ändå förvånad över löneläget.

J.Porta skrev:
Jaha, då är det som det är då :)

Det är alltid lättare att få jobb med rätt kontakter :tummenupp

Fast jag är ändå förvånad över löneläget.

Erkännas ska väl att även jag vart överraskad (positivt), i och för sig så sa Gunnar runt 36,000:-, han hade inte stenkoll på just lönen, men jag antar att runt 36 i alla fall inte rör sig så långt ner som till 28,000:- Eller hoppas snarare... :)

Men som sagt, jag funderar bara fortfarande och har ingen anledning att ljuga om löneläget, jag har ju inte ens jobbet ännu...

Jobbar du själv på sjön?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...