jobba natt. överlevnadstips?

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
mitt i mina lediga tre sammanhängande dagar ringde nån från jobbet.

nån: vad gör du inatt?
jag: ehh, sover?
nån: vill du jobba?

:confused:

justdet. ny hoj, ny försäkring. dyr försäkring. så jag sa att jag ville. men nu börjar jag ångra mig. vad har jag gett mig in i? kommer komma hem ÅTTA i morgon på morgonen. fyfan.

hur gör man? är det någon som har några tips på hur man överlever när man jobbar natt? hjälp. till saken hör ju också att jag börjar jobba klockan sju på måndag morgon. :zpy

Lyssna med hållundan, han jobbar natt.

Så länge du håller igång så är det väl inga problem, det luriga är om du sitter ner för då blir man trött och slö. Se till att det är svalt, drick kaffe...

Bifogat

• sleeping.gif
    sleeping.gif
    1.6 KB · Visningar: 715
DumDum skrev:
Lyssna med hållundan, han jobbar natt.

:fakta

Jajjamänsan!

Det som gäller är, aktivera dig.... Prata med folk, om du nu har ett sådant jobb..... Sitt inte å sov, då är det kört.... vi gör typ inget annat mer än att spelar skivor på tokhög musik, spelar maxiyatzy sisådär en 30 gånger per natt (jag lyckas alltid förlora) och DRICKER kaffe...

det är det som gäller.....

som dunderkissen sa oxå, se till att ha det hyffsat svalt om det går...

Vad jobbar du med förresten?

vårdbiträde på ett sjukhem. vet inte riktigt vad dom sysslar med på nätterna, men det kan ju inte vara särskilt mycket. vända lite på folk och ge nattmackor till diabetiker och sådär.

så... har nog inte så många att prata med. kan försöka sysselsätta mig med att måla tånaglarna, fixa de boendes tvätt, äta mat, äta mer mat, titta på teve, läsa bok, städa balkongen, vattna blommorna, dricka kaffe, räkna plattor i taket, ta en dusch, städa köket och lära mig att knyppla.

hoppas att ingen spyr inatt.

anja skrev:
vårdbiträde på ett sjukhem. vet inte riktigt vad dom sysslar med på nätterna, men det kan ju inte vara särskilt mycket. vända lite på folk och ge nattmackor till diabetiker och sådär.

så... har nog inte så många att prata med. kan försöka sysselsätta mig med att måla tånaglarna, fixa de boendes tvätt, äta mat, äta mer mat, titta på teve, läsa bok, städa balkongen, vattna blommorna, dricka kaffe, räkna plattor i taket, ta en dusch, städa köket och lära mig att knyppla.

hoppas att ingen spyr inatt.

Kors i karamellen, låter inte så värst skojigt... Dock är mitt sega industrijobb på SKF inte så värst lajbans där heller, men då slipper man folk som kräks iallafall..... Visserligen är det lite oljigt, men hellre lite olja än kräk.... :zpy

:hej

Sergeant skrev:
Har du flyttat till Halmstad :confused:

:hej

Nja, jag börjar plugga där nu till hösten..... kommer att ha en lägenhet där....Eller, ja, bo där..... hmmm, blir väl runt 20 augusit tror jag...... innan den tänkte jag bli frisk å köpa dumdums gix....

Thundercat skrev:
Hållundan: Hur är det med axeln?

nja, de tär hyffsat.... kan köra bil nu iallafall.......

var hos läkarn i onsdags, tio dagar efter kraschen..... då blidde jag av med mitt äckliga bandage.... Har en gigantisk knöl på nyckelbenet, som nu sitter ihop hyffsat...

Käkar inte alls lika många painkiller tabletter å är allmänt påväg å bli bra känns det som....Så en vecka till kanske.....

Är iofs sjukskriven till 31 augusti =)

nu har det gått drygt tre timmar och det känns fortfarande okej. jag undrar hur det känns om sex timmar... :crash

Om fyra-fem timmar kommer antagligen den där härliga martyr-känslan att infinna sig i din kropp, det brukar den göra i min i varje fall de gånger jag jobbat natt eller jobbat över in på natten.

"Fyfan, här sitter man och jobbar och sliter när alla andra äckliga människor ligger hemma och sussar som små feta apor".

Det är högst tillfredsställande :).

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back